ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפניצילום: שריה דיאמנט

על רקע הדיונים סביב אפשרות סגירת בתי הספר הבהיר יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני כי לא יתן יד לסגירת הישיבות.

"עולם הישיבות לא סגור", אמר בראיון לרדיו 'קול חי'. "העלינו את הנושא של הקפסולות והתלמידים לומדים בזה וימשיכו ללמוד ואני מקווה שככה זה ימשיך".

"אמרתי לרוה"מ שאם הישיבות יסגרו אני לא יהיה חלק מזה, בקפסולות אין אפילו נדבק אחד".

בדבריו התייחס לניסיונו לגבש צוות חרדי שיסייע במשבר. "הייתי אצל ראש הממשלה ואמרתי לו שאף אחד מהאנשים הקובעים אינו חרדי, ותצריך אנשי מקצוע חרדיים שיביאו לידי ביטוי את מה שקורה בציבור ואיך להתאים".

"לכן הצעתי שאביא אנשים, גם במשטרה, גם בחינוך, גם בבריאות, ורוה"מ הסכים איתי". על רקע הביקורת כי לא מונו אנשים מכל הזרמים אומר גפני, "אני קורא גם לחברי שיביאו גם אנשים מקהילות נוספות להצטרף לעניין הזה, אי אפשר לחכות זה צריך להיעשות עכשיו".

"אנחנו עובדים ללא הפסקה בעניין של פינוי למלוניות, שיהיו מותאמים למגזר, ולכן הקמנו את הגוף הזה היום, אומר גפני ומבהיר "אני יודע מה שאני יודע לעשות, אני יודע שכל הבעיות האלה אצל כולנו אני הולך עם זה לכל מי שעוסק בעניין, שר הבריאות, רוה"מ, לאנשים התמנו כדי לפתור את הבעיות. לכם יכנסו אנשי מקצוע חרדים שמכירים את העניין שיעשו את הכל שזה ייפתר".

גפני התייחס להיערכות לחודש אלול. "מדברים עכשיו על אלו שאין להם מסגרות לקראת חודש אלול, לא חושב שעל כל דבר צריך לדבר, אנחנו עושים כל מאמץ על העניין הזה ויש אנשים שמונו על הדבר הזה".

אשר לתוכנית המענקים, אמר גפני כי "עמדתי היא חד משמעית, לא יכול להיות מציאות שבה גם הישיבות לא מקבלות את התקציב, גם במערכת החינוך וגם עכשיו, אומרים שהילד הרביעי והחמישי לא יקבל תקציב ואנחנו יודעים על מה מדובר, המענק צריך להיות דיפרנציאלי, אני דורש להעביר מייד את הכסף, לילד החמישי והשישי כמו הילד השלישי. זה תלוי רק בהחלטה".