עו"ד מוריה-ישראל
עו"ד מוריה-ישראלצילום: יערית נעמי

עו"ד ימית מוריה-ישראל, מ"מ יו"ר ועדת הביטוח הלאומי בלשכת עורכי הדין, מזכירה כי הידבקות בקורונה במקום העבודה מאפשרת הכרה כנפגעי עבודה על ידי המוסד לביטוח לאומי.

"המוסד לביטוח לאומי יכיר במי שחלה בקורונה, כתוצאה מחשיפה לחולה במקום העבודה, כנפגע בעבודה, בהתאם לעמידתו בתנאי הזכאות", אומרת מוריה-ישראל. לדבריה "הדבקות בקורונה מוכרת בביטוח לאומי כפגיעת עבודה לכל דבר ועניין ותוכלו לקבל תשלום עבור מנין הימים שבהם לא עבדתם בעת שהייתם חולים בקורונה".

על הפרוצדורה הנדרשת לשם כך היא אומרת: "לצורך ההכרה יש להגיש תביעה להכרה כנפגע בעבודה וקבלת דמי פגיעה, במידה וישנם חולים נוספים במקום העבודה יש לבקש מהמעסיק לציין זאת בטופס. לתביעה יש לצרף תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה, שבה רשומה האבחנה הרפואית והתקופה שבה העובד לא מסוגל לעבוד, בצירוף לטופס התביעה".

עו"ד מוריה-ישראל מציינת כי "דמי הפגיעה נועדו לפצות את העובד על אבדן הכנסותיו מעבודה בין אם כשכיר ובין אם כעצמאי עקב הפגיעה בעבודה. דמי הפגיעה משולמים בעד פרק הזמן בו לא עבדת ונזקקת לטיפול רפואי, ולכל היותר בעד 13 שבועות (90 ימים), הנמנים ממחרת יום הפגיעה".

במקרה של נכות כתוצאה מההידבקות לקורונה או במקרה שבו תקופת המחלה נמשכה מעבר ל-90 ימים, "תוכלו להיות זכאים לקצבה או מענק בהתאם לנכות שנותרה. יש להגיש בקשה לקביעת דרגת נכות לאחריה תזומנו לוועדות רפואיות של ביטוח לאומי אשר יחליטו בעניינכם".

עוד מציינת מוריה-ישראל ומעירה כי "התהליך בפניה להכרה אל המוסד לביטוח לאומי יכול להיות מורכב ומסובך, התנהלות לא נכונה יכולה להביא לדחיית התביעה, לכן במקרים בהם אינכם בטוחים כיצד להתנהל מומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום שיסייע לכם בהגשת התביעה, במשלוח המסמכים הרפואיים המתאימים ובליווי לוועדות הרפואיות".