טרקלין מקווה
טרקלין מקווהצילום: אהבה תהילה

מנכל״ית עמותת ״אהבה לתהילה״, עו"ד רחל גלם-פרץ אומרת בראיון לערוץ 7 כי יש להביא לשינוי הנראות האסתטית של המקוואות ברחבי הארץ.

"כמו כל יהודיה, לפני שהתחתנתי טבלתי במקווה. התחברתי לקדושה והטהרה שמלווה את הטבילה. לצערי, לאורך השנים נחשפתי למקוואות שהיו מוזנחים לחלוטין. האירוניה היא שהטבילה נועדה לנקות ולטהר את האישה, בעוד שהמקוואות מלוכלכים ומותירים תחושה לא נעימה", מוסיפה גלם-פרץ.

כמי שנאבקה בעבר בהצלחה למען החקלאים ובעלי המשקים, החליטה גלם-פרץ להיאבק למען נשים הטובלות במקווה. "החלטתי להקים את העמותה בעקבות פנייה של בלנית מאחד המקוואות שבאזור הדרום. הבלנית סיפרה לי שנשים רבות בוחרות לעזוב את המקווה בגלל רמת האסתטיות הירודה שלו. החלטתי לעזור לה לקדם את הנושא למען נשים דתיות וחילוניות".

היא יצרה שיתוף פעולה עם מעצבת הפנים מיכל סלע, שעיצבה מקוואות מפוארים בחו״ל והשתיים פועלות לשיפוץ המקוואות ברחבי הארץ כך שייראו ממש כמו מכוני ספא. "אני רוצה להנגיש את המקוואות לכל הנשים בישראל. אני מאמינה כי שיפוץ המקוואות ובניית מקוואות חדשים ונגישים גם לנשים נכות יעודדו יותר ויותר נשים לטבול במקווה. כך כולן יוכלו ליהנות ממצוות טהרת המשפחה, שתורמת לבריאות ולתחושת הערך העצמי שלנו כנשים. המטרה שלנו היא להפוך את המקווה למקום נעים שכיף להגיע אליו".