בר זכאי (משמאל) בדיון
בר זכאי (משמאל) בדיוןבאדיבות המצלם

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (יום ג') 12 שנות מאסר על אלי בר זכאי, הנהג שהורשע בדריסתו של הנער אילון שלו-אמסלם בן ה-13 לפני שנתיים.

שופט בית המשפט המחוזי, בני שגיא, הקריא את גזר הדין בקול חנוק: "רצף של החלטות מזלזלות בחיי אדם הוביל לתוצאה הקשה מכל - אילון לנצח ישאר בן 13. לא יקים משפחה ולא יבלה עוד בחיק משפחתו"

הוריו של הנער המנוח פרצו בבכי לאחר הקראת גזר הדין.

לפני כחודש הורשע בר זכאי בעבירת המתה בקלות דעת בגין דריסתו של הנער. בר זכאי היה שתוי בזמן התאונה, ובבית המשפט טענה הפרקליטות כי כבר בדקות שלאחר התאונה הוא ניסה לשבש את החקירה.

בר זכאי התקשר מזירת התאונה לחברו ואמר בלחש: "תקשיב, אני מסטול מת, תביא לי מים, הבן אדם פה גוסס. תבוא לפה מהר", וזאת כדי להעביר את סימני האלכוהול בגופו טרם בדיקת הינשוף.

מחקירת המשטרה עלה כי בגופו נמצאה כמות של 600 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף - יותר מפי שניים מהמותר.

בהכרעת הדין אמר השופט בני שגיא: "אילון בן ה-13 עשה כל מה שצריך כהולך רגל עת המתין בסבלנות למופע אור ירוק ברמזור בעודו על המדרכה, ופתיל חייו נגדע באופן הטרגי ביותר שניתן להעלות על הדעת. אך ורק כי הנאשם החליט שהוא 'חייב' לשתות, 'חייב' לבלות, 'חייב' לעלות על ההגה ו'חייב' לנהוג במהירות פרועה, משל הגעה למועדון 'שלוותה' תוך דקות ספורות עם רכבו הייתה בגדר צורך חיוני ודחוף שאין לדחותו כך, באבחה אחת, הותיר הנאשם משפחה כואבת שאינה יודעת מזור, וילד נוסף , שנפגע בתאונה, וספק אם מראה חברו הטוב שנהרג לנגד עיניו יניח לנפשו כל חייו".

אילון שלו-אמסלם
אילון שלו-אמסלםצילום: באדיבות המשפחה