ח"כ יעקב טסלר: להנגיש את הביטוח הלאומי לכל האוכלוסיות

יו"ר הוועדה לפניות הציבור סיפר על אזרחים שאינם משתמשים בסלולרי ולכן לא יכולים לקבל מידע מהביטוח הלאומי.

בן שאול , כ"ט בתמוז תש"פ

יעקב טסלר
יעקב טסלר
צילום: דוברות הכנסת יצחק הררי

יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר פנה לנציגי המוסד לביטוח לאומי בבקשה לייעל את הנגשת השירותים גם עבור אוכלוסיות שאינן משתמשות באמצעים טכנולוגיים.

בישיבה שהתקיימה אתמול (שני) בוועדה לפניות הציבור בנושא טיפול הביטוח לאומי בפניות ציבור בתקופת הקורונה, סיפר טסלר כי "קיבלתי פניות מאזרחים רבים שאינם משתמשים באמצעים דיגיטליים ומשום כך אינם יכולים לבצע רישום לקבלת מידע מהמוסד לביטוח לאומי היות והקוד האישי מועבר באמצעות מסרונים ולכן אינם יכולים לקבל את השירותים המתבקשים".

עוד ביקש יו"ר הוועדה להגדיל את הפריסה בערים ובישובים בפריפריה של עמדות המידע הממוחשבות ("קיוסקים") שמספקות מידע וכן להגביר את פעולות ההסברה בקרב הציבור בכל הנוגע לזכויות המבוטחים.

נציג ביטוח לאומי אמר, כי בחודשים האחרונים יש שטף של פניות ולשם כך הוקמו מוקדי שירות נוספים ותוגברו נציגי השירות בעובדים נוספים.

עוד נאמר כי המוסד לביטוח לאומי רכש מערכות ממוחשבות שמסייעות לו בטיפול בתביעות האבטלה. "קיבלנו 953,000 תביעות לאבטלה עד חודש יוני וטיפלנו כבר ב-942,000. עשינו זאת באמצעות גיוס כל עובדי הביטוח הלאומי".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב טסלר הודה לנציגי ביטוח לאומי על הסקירה המקיפה וחזר ודרש לעשות פעולות יזומות על מנת להנגיש גם לקשישים וגם לאוכלוסיות שאינם משתמשים בטכנולוגיה את המידע אודות זכויותיהם מהמוסד לביטוח לאומי.

"אנחנו מבינים היטב את היקף העבודה שלכם בחודשים האחרונים ומודים לכם על תגבור המוקדים. קריאתנו היא לשפר את הנגישות עבור מגזר הקשישים ומגזרים ייחודיים", אמר יו"ר הוועדה.

בנוסף ביקש לשלוח לוועדה פילוח מאילו ערים התקבלו יותר פניות על מנת לדעת כדי לסייע לאוכלוסייה הפונה.