הסלבס כבר מכורים- אימון בשיטת EMS

אימון כושר בשיטת EMS: מדוע כה פופלארי ומה אומרות הביקורות?

תגיות: ספורט אימון
תוכן שיווקי , כ"ט בתמוז תש"פ

אימון בשיטת EMS
אימון בשיטת EMS
צילום: יח"צ

אימון בשיטת EMS דורש רק 20 דק' שבועיות, מסייע בשיקום מפציעות מסוכנות ומספק תוצאות חיטוב. לא פלא שידוענים רבים מתחזקים שגרת אימונים קבועה. ומה אומרות הביקורות וחוות הדעת?

כשאתם חושבים על אלוף העולם, ספורטי העל יוסיין בולט, מגדולי האצנים של כל הזמנים, אתם בטח מתארים לעצמם שהתברך במטען גנטי יוצא דופן שזיכה אותו בכל הנדרש לקבלת הגוף המהיר והספורטיבי.

ובכן, גנטיקה אכן חשובה, אך בשביל להיות יוסיין בולט צריך הרבה יותר מזה כדי לשמור על הכושר. אחד הכלים שבאמצעותם יוסיין וספורטאים רבים אחרים כמו שחקן הטניס המקצועי רוג'ר פדרר ושחקן הכדורגל של הניו יורק ניקס, חוסה קלדרון, שומרים על כושר הוא אימון EMS (Electric Muscle Stimulation)

לא רק ספורטאים נמנים בין אוהדי השיטה, גם בקרב מפורסמים רבים נצפתה התמכרות מיוחדת. בין המפורסמים נמצא את מדונה שמחזקת דרך קבע את שריריה בעזרת השיטה, השחקנית ליז הארלי, הדוגמנית היידי קלום, קאריס ואן האוטן המשחקת את מליסנדרה בסדרת הטלוויזיה המצליחה "משחקי הכס" ואפילו טום הולנד, שכולנו מכירים בתור ספיידרמן, סיפר כי הסתייע באימוני EMS בהכנה לסרט המוכר.

כשחדר כושר רגיל דורש מאיתנו כ- 4 שעות שבועיות בממוצע כדי לקבל תוצאות גופניות, לא פלא שידוענים רבים כבר התמכרו לשיטת הכושר שדורשת 20 דקות שבועיות בלבד.

מה היא שיטת EMS שכבשה את התעשייה?

אימון בשיטת EMS מבוסס על תדר חשמלי נמוך המגרה את השרירים באופן חיצוני באמצעות ווסט יעודי ועוצמת גירוי משתנה המותאמת במיוחד לצרכיו האישיים וכושרו של המתאמן. כך למעשה, גם אם אתה לא מתאפיינים באורח חיים ספורטיבי, תיבנה לכם תכנית אימון אישי ועוצמת הפולסים תותאם לרמת הכושר בה אתם נמצאים.

גירוי השריר בצורה חיצונית גורם להתכווצותו באופן מבוקר. ההתכווצות עוזרת לפתח ולבנות את השריר באופן מהיר ומוצלח יותר. האימון מאיץ את קצב הגדילה של השריר, את מהירות וגמישות הפעולה ומשפר את כח הסיבולת וזמן התגובה. כמו כן, מאזן את השריר ומשפר את היכולות שלו.

כן, אנחנו יודעים, נשמע מסוכן לקבל פולסים חשמליים לשריר - אך ההפך הוא הנכון! הטכנולוגיה הזו היא בין הבטוחות ביותר לשימוש וכבר שנים רבות אפילו פיזיותרפיסטים נעזרים בה בקרב מטופליהם ככלי לשיקום. השיטה הוכחה במחקר כיעילה מאוד לצמצום כאבים שונים, ביניהם כאבי גב ושרירים.

היכן הכל התחיל?

האימון המיוחד פותח תחילה עבור אסטרונאוטים השוהים בחלל כאשר נאס״א (סוכנות החלל האמריקנית) חיפשה דרך לשמור על כושרם הגופני בתנאים מאתגרים של היעדר כוח הכבידה בחלל. בהעדר כוח כבידה האסטרונאוטים עלולים לדלדל את מסת השריר באופן הדרגתי וכך לפגוע בתפקודם הסדיר בעת משימתם. לאחר שזכתה השיטה להצלחה גדולה בחלל, היא הגיעה כדי לכבוש גם את כדור בארץ.

להבדיל מחדרי כושר, אימון בשיטת הכושר EMS מאפשר למתאמן לעבוד בכל פעם על קבוצת שרירים רחבה, ולאו דווקא על שריר בודד. יתרון זה מייעל את קצב עבודת הגוף וכך מקצר משמעותית את זמן האימון ל 20 דקות בלבד.

כיצד מתבצע אימון בשיטת הכושר EMS?

עם הגיעו לסטודיו, לובש המתאמן על גופו ווסט מיוחד אשר מחובר למכשיר ה-EMS באמצעות אלקטרודות חשמליות. תחת הווסט ישנו ביגוד אישי מותאם אותו לובש המתאמן ובסוף האימון לוקח איתו לביתו. מה שהופך את האימון לבטוח, במיוחד בתקופת הקורונה המסוכנת, הוא היעדר מגע מוחלט בין המאמן למתאמן ומכשיר ה-EMS במהלך האימון. הכל תוך כדי שמירה על כללי ריחוק מחמירים. לעיתים בזמן האימון נעשה שימוש בעזרים חיצוניים ליצירת גירוי מכאני, כגון משקולות, לצד הפעלת תדר חיצוני לגירוי נוסף, ובכך מועצמת האפקטיביות של האימון.

למי לא מומלץ להתאמן בשיטת הכושר EMS?

במקרים ספציפיים בלבד האימון אינו מומלץ: נשים בהריון, בעלי קוצב לב או שתלים חשמליים אחרים, מחלה חריפה כגון חום, זיהומים נגיפיים או תהליכים דלקתיים חריפים. בריאות המתאמנים מהווה חלק משמעותי בתפיסת רשת אימוני הכושר EMS , לכן לפני כל אימון מתבקש המתאמן לדון עם המאמן האישי והצמוד לו על מצבו הרפואי.

במה יכול לסייע לי אימון בשיטת כושר EMS?

בין אם אתם מחפשים להשיל ממשקלכם, לטפל בכאבי הגב, לפתח את מסת השריר או פשוט לחסוך זמן יקר דרך שיטה חדשנית, אימון בשיטת EMS כאן לסייע בהשגת המטרה. 20 דקות של אימון ממוקד בו ניתן לשרוף עד 1000 קלוריות.

מחקרים שנעשו על אימון EMS בקרב סובלים מכאבי גב, הצביעו על הפחתה בכאבים בקרב יותר מ – 85% מהנבדקים. בנוסף, בקרב הסובלים מכאבים נראה כי חל שיפור משמעותי ביציבות, בכושר, בגמישות, בחיוניות ועוד.

מה אומרות הביקורות?

רונן, מתאמן קבוע בשיטתEMS ברשת EMS CLUB, נפצע במהלך התקלות עם מחבלים בשירותו הצבאי והוגדר כקטוע יד. רונן סבל מבעיות רפואיות לאחר פציעתו ולא מצא דרך מאוזנת לטפל בהם, לדבריו "אחרי הפציעה, השרירים התחילו להידלדל ולהיות רפויים, לא הצלחתי למצוא פתרון הולם, מאחר ולא יכולתי להרים את המשקל שיפתח את השריר בצורה נכונה".

בתחילה, כאשר רונן החל לחפש פתרון, שמע ביקורות שונות על אימון מיוחד בשיטת EMS, אשר עושה שימוש בגירוי חשמלי של השריר. הוא החליט לנסות, מכיוון שאין באימון שימוש במשקולות, וניתן לראות תוצאות מבלי להעמיס על המפרקים. כיום, לאחר מספר חודשי אימון, רונן רואה תוצאות נפלאות בפציעתו ומדווח כי מרגיש נפלא.

אריק, מתאמן נוסף בשיטת EMS, הצליח להגשים את המטרה שהציב לעצמו, להתגבר על נזקי הניתוח שעבר מספר: "לפני כארבע שנים עברתי ניתוח בקע טבורי, במהלך הניתוח נקרעו לי כ-4 רצועות אלכסוניות בבטן. בעקבות הפגיעה ברצועות השתנה מבנה גופי ונוצרה לי 'כרס בירה' מהחזה ומטה. ניסיתי אין ספור שיטות במטרה לחזור למבנה גופי הקודם, אך ללא הצלחה.

בעקבות פרסום של EMS club הגעתי לסניף בראשון לציון, עם משקל עודף של 92 ק"ג והכרס. לאחר חודשיים של אימונים בשילוב אכילה מסודרת, הצלחתי להוריד כ-10 ק"ג, הכרס נעלמה והגוף התחטב. אם אני יכול – גם אתם יכולים!"

רוצים להכיר את אימון הכושר שסחף תעשייה שלמה? בואו לאימון היכרות ברשת EMS CLUB וגלו גם אתם את היתרונות המיוחדים בשיטה. לקביעת אימון ניסיון וקבלת פרטים נוספים כנסו לאתר שלנו.

‫הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: neri@inn.co.il