ספר דוד המלך
ספר דוד המלךצילום: מיכאל פישבך

תיאטרון גשר מזמין את הציבור לצפות במגוון הצגות תיאטרון מהבית. התיאטרון בחר לראות בתקופה זו הזדמנות מיוחדת לעלות לרשת הצגות עבר לצד הצגות רצות לכל אוהבי התיאטרון, בין אם לקהל נאמני גשר שצפו ורוצים לצפות שוב ביצירות המופת או לצופים חדשים שבזכות התקופה קיבלו את האפשרות להיחשף לרפרטואר התיאטרון.

במהלך הגל הראשון של מגפת הקורונה העלה התיאטרון את פרויקט #סינמה_גשר עם הצגות נבחרות לצפייה אונליין. כעת, מחדש התיאטרון את הפרויקט ומרחיב את הפעילות להצגות אונליין ומפגשים מיוחדים בהנחיית מחזאי הבית, רועי חן, שחקני התיאטרון ואורחים נוספים. המפגשים יתקיימו בזום בשידור חי והקהל יוכל לשאול שאלות מבעוד מועד שישתלבו בדיון.

התמה המובילה שבחר התיאטרון לדון בה במפגשים הקרובים היא "מסע בתולדותינו", מסע בו יסקרו תחנות המפתח בציר הזמן ההיסטורי של העם היהודי דרך הצגות תיאטרון גשר. בין הנושאים השונים : ימי התנ"ך (אוכלים, ספר דוד המלך), גלות (הדיבוק, משפט דרייפוס, עיר – סיפורי אודסה, הנודדים), שואה (אדם בן כלב, שושה), תקומה (שונאים. סיפור אהבה, יהודי במקור), הקמת המדינה (הרצל אמר, יונה ונער, כפר, מומיק), ומלחמות ישראל (נופל מחוץ לזמן, במנהרה). כאשר כל ההצגות באותו הנושא יעלו יחד באותו השבוע.

בכל יום חמישי בשעה 19:00, יעלו הצגות לעמוד הפייסבוק של התיאטרון למשך שבוע שלם ואילו מפגשי הזום המיוחדים יתקיימו ביום רביעי שלאחר מכן בשעה 19:00. כמו כן, לחלק מההצגות תהיינה כתוביות ברוסית ובאנגלית.

השבוע בחר התיאטרון להתחיל עם הקהל הצעיר ולעלות ביום חמישי, 23/7, בשעה 17:00, את הצגות הילדים "מסעות אודיסאוס" ו-"רוח התיאטרון" המתאימות מגיל 5 ולכל המשפחה. המפגש עם היוצרים והשחקנים יתקיים ביום רביעי, 29 ביולי, בשעה 17:00.

"תיאטרון, ממש כמו עם, ללא עבר – אין לו עתיד", מסרה לנה קריינדלין, מנכ"ל התיאטרון. "הכנו לכם רפרטואר מיוחד ונבחר מ-30 שנות עשייה. לשבת לצפות כך מהבית בכל התוכן העשיר הזה יחד עם המפגשים המיוחדים זו הזדמנות שרק מגפה עולמית של פעם ב-100 שנה יכולה לגרום לה.

כולם מוזמנים לצפות בנו אונליין ובמקביל אנחנו עובדים על רפרטואר חדש לתקופת פוסט- קורונה שאנו מייחלים ומצפים לה" אומרת לנה.