הפגנת העובדים הסוציאליים בתל אביב
הפגנת העובדים הסוציאליים בתל אביבצילום: איגוד העובדים הסוציאליים

נציגות העובדים הסוציאליים הגיעה הבוקר (רביעי) להסכם עם משרד האוצר שישפר את תנאי העסקתם ויביא לסיום מחאת העובדים הסוציאליים שנמשכה 17 ימים.

איגוד העובדים הסוציאליים מסר "השגנו הסכם רפורמה חדש למבנה השכר. בחודש יולי 2021 תשולם הפעימה הראשונה לשכר המעודכן בסה"כ 200 מיליון שקלים. פעימה שנייה תהיה עם פתיחת הסכמי השכר במשק, העובדות הסוציאליות יוחרגו ויקבלו פעימה שניה ייעודית.

ההסכם כולל "הסכם אבטחה ומוגנות מלא לעובדות בסך 70 מיליון שנכנס לתקציב המדינה בכל שנה", וכן כי "כל העובדות והעובדים יקבלו מענק קורונה לשנת 2021 בסך 9000 עד 11 אלף שקלים לעובד".

יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים בהסתדרות, ענבל חרמוני, אמרה כי מדובר בהסכם פורץ דרך. ''אני גאה בעובדות/ים על מאבק נחוש ומלא השראה, ומודה ליושב ראש ההסתדרות, מר ארנון בר-דוד, על העמידה האיתנה והבלתי מתפשרת לצידנו. הערכתי ותודתי לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, מר איציק שמולי, על תמיכתו במאבק ובדרישותינו, ופועלו לקידום הסכם, למן היום הראשון, ולשר האוצר מר ישראל כ"ץ וסגן שר האוצר מר יצחק כהן על מעורבותם עד להצלחה.

''תודתי גם לצוות במשרד האוצר על היכולת לגשר על הפערים ולקחת חלק ביצירה משותפת של שינוי במקצוע העבודה הסוציאלית בישראל. למען העו"סיות, למען הפונים לשירותים החברתיים ולמען החברה הישראלית כולה", הוסיפה חרמוני.

בכמה תיקים מטפלת עובדת סוציאלית?ערוץ כנסת

שר האוצר ישראל כ"ץ: "אני מברך על סיום שביתת העובדים הסוציאליים. כפי שהבטחתי לא נשאיר אף אחד לצד הדרך. אני מלא הערכה למסירותם של העובדות והעובדים הסוציאליים ותרומתם לחברה בישראל בתקופה קשה זו.

''אני מודה לרה״מ, שאישר את העלאת המתווה שסוכם לאישור הממשלה ולשר הרווחה ויו"ר ההסתדרות וליושבת ראש הארגון ענבל חרמוני שלקחו חלק בגיבוש הפתרון. סיכמנו על צעדים היסטוריים שישנו את מעמד העובדים ויאפשרו להם להמשיך בעבודתם המסורה בתנאים ההולמים את חשיבות המשימה שנטלו על עצמם", הוסיף כ''ץ.

שר העבודה והרווחה איציק שמולי: ״אני מצדיע לעובדים הסוציאליים בהנהגת ענבל חרמוני על מאבקם העיקש ושמח שעלה בידינו לתת מענה לדרישותיהם הצודקות. מול האתגרים החברתיים הקשים, שרק הועצמו בקורונה, זוהי יחידת העילית המצטיינת שלנו; כולנו מחויבים לטפח אותה ולתת לה את מלוא התמיכה בתנאי העבודה ובמוגנות.

''אני מודה לשר האוצר, שגילה כאן רגישות חברתית אמיתית, ולאנשי משרדו, ליו"ר ההסתדרות, על העמידה האיתנה והנחושה, ולבני גנץ על הגיבוי המוחלט שהביאו לכך שבמאמץ משותף הצלחנו להביא לפתרון המיוחל. העובדים הסוציאליים יקרים לי ואמשיך לתמוך בהם לאורך כל הדרך״, הוסיף שמולי.

שר הביטחון בני גנץ הגיב: ''אני מברך על ההסכמות החשובות עם העובדים הסוציאליים. במדינה מתקדמת, מגיע שכר הגון ותנאי עבודה הולמים למי שעובד עם אוכלוסיות מוחלשות. מגיעה מילה טובה לשר האוצר ישראל כ"ץ ולצוות משרד האוצר שפעלו בנושא, ולשר איציק שמולי שנאבק וליווה את התהליך''.

שר התקשורת ויו״ר דרך ארץ יועז הנדל בירך על ההסכמות עם העובדים הסוציאלים. "כל הכבוד לאורית ורחלי שנלחמו כמו לביאות בגזרה שלי האישית ובהפגנות. ‏לאיציק שמולי שלא הרפה. ‏וכמובן לכלל העובדים הסוציאלים שעשו ועושים עבודת קודש''.