אילוסטרציה
אילוסטרציהEitan Elhadez / TPS

הפרשן הצבאי של עיתון הארץ, עמוס הראל, הגיב למינויו של פרופ' גבי ברבש לממונה על משבר הקורונה, וסיפר כיצד מינוי של דמות מתחום הרפואה תשפיע על החיבור עם מערכת הביטחון.

הראל סיפר על הרקע לחילוקי הדעות בממשלה, "השרים המבוגרים בממשלה דוחפים להחלטות יותר מחמירות, כמו שאומרים 'אתה עומד איפה שאתה יושב', כל אחד מסתכל על הפוזיציה שלו, שר האוצר הוא אחראי על המשק, ושר הבריאות אחראי על בתי החולים, יש לנקודת המבט האישית הרבה מקום.

''כשאתה מסתכל אחורה בין מרץ לאפריל או תחילת מאי ישראל התמודדה באופן סביר, מה שקרה לקחנו את הסיבוב במהירות, ועכשיו צריך לבדוק כיצד אנחנו מתנהלים בתוך הגלישה".

"התחזיות של אמ"ן לא פיספסו את המגמה, גם אם טעו במספרים, הנוסחה פשוטה, אחוז מתים מתוצאה של המחלה, ושני אחוזים הם חולים קשים. אני לא חושב שהם לגמרי פיספסו".

על מינויי ברבש אמר: "זה מאוחר מאוד למנות פרויקטור לנושא, אנשי הצבא סרבו לקחת את התפקיד כדי לא להיות כפופים למשרד הבריאות".

לבסוף הגיב על פרסום שבו התפרסם מחקר שחסינות העדר תהיה חיובית לטיפול הנגיף: "במקומות שיש עשרה אחוזים של מחלה באזרחים, אתה רואה איך המחלה יורדת והנתונים משתפרים, ועל זה בונים שהמערכות החיסונית של אלה שנחשפו ללא ידיעתם תפעל והם מחוסנים".