טסלר
טסלרNoam Revkin Fenton/Flash90

מליאת הכנסת דנה אמש בהצעה לסדר שעסקה בכוונה לסגור את קייטנות החופש הגדול. ההצעה לסדר הועלתה ביוזמת יו"ר הוועדה לפניות ציבור ח"כ יעקב טסלר.

"אחת הבעיות הקשות איתם מתמודדים בתקופה זו היא החינוך. השהות הארוכה של תלמידים בבית ללא מסגרות לימודים, גרמה לנזקים חינוכיים רבים - בכל התחומים. כעת שוקלים שוב לסגור את קייטנות החופש הגדול ולהשאיר את הילדים בבית", אמר ח"כ טסלר בפתח הדיון.

בדבריו הוסיף כי "את הנזקים החינוכיים והנפשיים אנו רואים לצערנו כבר כיום ובכל הגילאים והם יישארו הרבה אחרי שהקורונה תסתיים. החשש הבריאותי קיים, אך צריך להתחשב גם בהשלכות החינוכיות והנפשיות, הן לא פחות חמורות. מדובר פה בנפש ילדינו בשנים הכי קריטיות להתפתחותם התקינה מבחינה חינוכית והתנהגותית. כמו כולם, גם הילדים מתמודדים עם קשיים בתקופה זו והשארתם בבית ללא מסגרת וללא פעילות ותעסוקה, מביאה איתה תסכולים ובעיות חברתיות.

"למידה מרחוק אינה פתרון. כשמה כן היא - למידה מרחוק. היא מקשה על הילדים את ההקשבה ואת יכולת הריכוז וכתוצאה מכך את רמת ההישגים. הדברים קל וחומר לגביי ילדים מתקשים. בכיתה יש להם את המעטפת הכיתתית העוזרת להם. בבית, לבד, ללא מעטפת כיתתית תומכת, הם נדרשים ללמוד בכוחות עצמם והקושי גדל והם צוברים פערים משמעותיים בהדבקת החומר הלימודי.

"בקרב תלמידים בהם הלמידה נעשית באמצעות קווי הטלפון, הקושי גדל שבעתיים מכיוון שאין שום אינטראקציה בין המשתתפים ולא ניתן להשתתף כראוי בשיעור ולהבין את החומר הנלמד, דבר הגורם לצבירת פערים משמעותיים שישליכו על המשך רצף הלמידה וההישגים", אמר.

לסיום אמר ח"כ טסלר כי על פי הנתונים, מספר החולים בקרב ילדים הוא פחות מ-1% מכלל החולים והוא הנמוך ביותר בשיעור התחלואה.

כמו כן, סיכויי ההדבקה בקרב ילדים הלומדים באותה כיתה נמוך יותר מאשר אם יישארו בבית ויסתובבו אצל חברים ובחוצות, לכן לפני שמקבלים כל החלטה, חייבים לשקול את כל האפשרויות ולבחון את ההיבטים וההשלכות בסגירת מוסדות חינוך או פעילויות קיץ.

שר החינוך שהשיב לח"כ טסלר אמר כי אין הצדקה לסגור את מוסדות החינוך. בתי הספר של החופש הגדול אינם מהווים מוקד הדבקה ולרוב מקור ההדבקה בקרב שכבות הגיל הללו התברר כחיצוני למוסדות החינוך.