הכל בלחיצה של קליק
הכל בלחיצה של קליקiStock

אנחנו חיים בעידן הגוגל. עולם שבהקלדה קצרה - אפשר לדעת הכל.

אנחנו לא קונים שום דבר בלי להשוות מחירים, לא יוצאים לדרך בלי לראות מה קורה בווייז. ככה אנחנו, אוהבים לדעת מראש, את הכל.

וזה גם האתגר הגדול שלנו, כשאנחנו באים להתחתן. אנחנו מנסים לברר כמה שיותר על המועמד\ת, שואפים לנסות ולדמיין איך הבית שלנו ייראה איתו או איתה. אבל זה לא הולך, ואנחנו מתוסכלים מזה. כי הרי אפשר לבדוק הכל בדור הזה, אז בטוח אפשר לבדוק גם איך ייראו החיים שלי אחרי החתונה.

אבל זו בדיוק הטעות הקשה של כולם. כדי להתחתן, חייבים להפנים את המשפט הבא: כל חתונה - הוא סוג של הימור. כל חתונה. אין דבר כזה להתחתן ולדעת בדיוק איך ייראו החיים שלנו.

יש כל כך הרבה דברים שלעולם לא נדע, גם אם נבדוק מי שמולנו במיליון בדיקות. למשל:

  • איך הוא ייראה בעוד עשר שנים? בעוד 20 שנה?
  • האם יהיה לנו בעיה להביא ילדים, או שיילך בקלות?
  • עד איזה גיל נחייה ביחד, האם אחד מהצדדים יחלה ח"ו?
  • איך תהיה הרמה הדתית שלו\שלה בהמשך?
  • האם הוא יישאר באותו מקצוע שהוא לומד?
  • איך יהיה הקשר שלי עם חמי וחמותי לעתיד?
  • איך ישפיעו עליה ההריונות?

בקיצור, מלא מלא דברים שלעולם לא נוכל לדעת. כל חתונה זו יציאה להרפתקה שאין לנו מושג איך היא תיגמר. רק ברגע שמבינים את זה - אפשר להתקדם.

בדייט עומד מולנו בן אדם - שמה שנוכל לדעת עליו זה רק את המצב שלו בהווה. נוכל לבדוק מידות טובות (או פוטנציאל של מידות) שקיימות בו עכשיו. נוכל לדעת מה כרגע השאיפות שלו (בלי לדעת אם הם אכן יתגשמו). נוכל להרגיש אם נעים לנו איתו או לא - במציאות הנוכחית בלבד. נוכל לדעת מה הוא חושב עכשיו על הנושאים העומדים על הפרק - אבל הוא בן אדם, והוא ישתנה, וגם אנחנו נשתנה, וזה בסדר גמור.

כשמבינים שגם הקב"ה בתמונה, וזה לא סתם ששני הצדדים מרגישים חיבה אחד כלפי השני, והנתונים מתאימים - אז יוצאים לדרך המשותפת הזאת עם הרבה אמונה ותפילות שהכל יהיה הכי טוב. וזה המבחן האמוני הגדול של כל אחד מאיתנו - האם אנחנו סומכים על הקב"ה שיהיה לנו טוב, או שברגע האמת - אנחנו סומכים רק על עצמנו...

רק כשהבנתי את הנקודה הזאת, שלא הכל בידיים שלי, ושאני עושה את ההשתדלות רק עד היכן שידי מגעת אבל השאר - זה בידיים שלו, רק אז הצלחתי לשחרר. ולהתחתן.

הכותב הוא יזם פרויקט 252 – למציאת זוגיות בקלות ובמהירות.

צוריאל גביזון
צוריאל גביזוןצילום: באדיבות המצולם