טקס השקת האמבולנסים
טקס השקת האמבולנסיםצילום: מנדי הכטמן, חיים טוויטו

ארגון זק''א חנך היום (חמישי) שלושה אמבולנס חדשים ליחידה החדשה על שם דב אינדיג הי"ד, תלמיד ישיבת ההסדר כרם ביבנה שנהרג במלחמת יום הכיפורים.

שלושת האמבולנסים החדשים מצוידים במיטב הציוד המתקדם להצלת חיים, איתור נעדרים וטיפול בכבוד המת. האמבולנסים יפעלו בירושלים, שדרות ואילת.

בטקס השתתפו השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, ראש העיר ירושלים משה ליאון, יו"ר סיעת ש"ס ח''כ מיכאל מלכיאלי, סגן השר לביטחון פנים גדי יברקן, יו"ר זק''א יהודה משי זהב, התורמים - משה אינדיג ומשפחתו, יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ, מנהל סנטר 1 בירושלים אלי בן משה, חברי הנהלת זק"א הרב ליאור גבאי ורבקה שוורץ.

השר אוחנה אמר: "אנו חיים בעולם מלא אתגרים, ובתקופה האחרונה באתגר הבריאות ששנים רבות העולם לא עמד בפני אתגר כזה, עמידה בכל האתרים האלו מחייבת שיתוף פעולה של כל הגורמים במטרה להציל חיים, ארגון זק"א הינו סמל ומופת להתנדבות ולנתינה בשגרה ובחירום, שליחות קודש של ממש. ואליך ידידי יהודה משי זהב עליך ועל אנשיך אפשר להגיד שאתם עושים באמת ואהבת לרעך כמוך".

ראש העיר משה ליאון אמר בטקס: "אני נרגש לעמוד פה בטקס כל כך חשוב, בשנים האחרונות אני מלווה את זק"א מקרוב, יותר ויותר אני מעריך את פעילותם החשובה של המתנדבים, העיר ירושלים התברכה בהרבה ארגוני חסד ונתינה ואחד הארגונים הבולטים ביותר זה ארגון זק"א, אני מודה לידידי מר יהודה משי זהב על העשייה המוברכת ולתורמים החשובים על תרומתם למען תושבי העיר".

יהודה משי זהב יו"ר זק"א אמר: "לפני כאלפיים שנה נפרצו חומות ירושלים, העיר הוחרבה, ובית המקדש נשרף, הכל הגלל 'שנאת חינם'. כמה סמלי שדוקא בימי בין המצרים אנו משיקים סמוך לחומת ירושלים, 3 אמבולנסים חדשים לארגון שכל כולו 'אהבת חינם' ועשיית חסד של אמת".

''מתנדבי הארגון פועלים מסביב לשעות היממה בהצלת חיים וכבוד המת, האמבולנסים החדשים יסייעו רבות למתנדבים בשטח, אני רוצה לנצל את הבמה בכדי להודות לתורמים היקרים על תרומתם החשובה ושותפותם בעבודת הקודש של ארגון זק"א ומתנדביו", הוסיף.

בסיום הטקס העניק יו"ר זק"א לשר אוחנה 'תפילה לשלום המדינה' עם הקדשה אישית, ותעודות הוקרה לתורמי האמבולנסים.

צילום: מנדי הכטמן, חיים טוויטו