במלון לביא
במלון לביאצילום: ללא קרדיט

הוועדה לפניות הציבור סיירה במלונות פיקוד העורף כדי לעמוד מקרוב אחר פעילות המלונות ומנגד אחר התלונות הרבות שהצטברו על שולחן הוועדה.

חברי הוועדה החלו את הסיור במשל"ט המלוניות הארצי של פיקוד העורף ברמלה. רמ"ט פיקוד העורף תת אלוף איציק בר קיבל את פניהם ונתן סקירה על פרוייקט המלונות.

"מדובר במבצע אדיר שלא התמודדנו איתו בעבר", סיפר. ''משקיעים משאבים אדירים באיתור והתאמה של המלונות, בלוגיסטיקה מורכבת מעצם היותם מלונות קורונה ובמערך השינוע של החולים. במלונות לציבור החרדי ניתן דגש מיוחד להתאמתם לאורח החיים החרדי- מבחינת כשרות מהודרת ועוד".

מפקד משל״ט המלוניות, אל״ם במיל’ ניר בר און ליווה את חברי הוועדה באגפי הזרוע הביצועית והציג את ההליך מרגע הזנת הנתונים במערכת ועד לשחרור החולים מהמלונות. "26,000 חולים טופלו ע"י פקע"ר מתחילת האירוע, ואנו עומדים כרגע ביעד פינוי של 24 שעות מרגע קבלת הפנייה מקופות החולים".

בהמשך סיירו חברי הוועדה במלונות כינר וקיבוץ לביא. מפקד מחוז צפון בפקע"ר, אל"ם גיא ברגר וקצין סיוע אזרחי של פיקוד העורף, אל״ם במיל’ עמרם דהן הציגו את ההיערכות המיוחדת בהתאמת המלונות והדאגה לפרטים הקטנים ביותר.

"אנו למדים תוך כדי תנועה ומשתדלים לתת מענה לכל פרט, החל מהוספת מכונות כביסה לפני תשעת הימים ועד מטרנה לתינוקות. חמ"ל המלונות מאוייש על ידי אנשי מילואים עם הכשרה מיוחדת, כדי לתת מענה מתוך הבנה והתחשבות. כל תלונה מטופלת במיידי".

יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר סיפר: "פגשתי את אנשי פקע"ר הפועלים במסירות על מנת שהחולים יקבלו את המיטב, תוך התאמה לצרכי האוכלוסייה החרדית. זיהינו גם תקלות, חלקן כאלו שהגיעו ללשכתי ושטופלו בשטח".

"חובה לעשות תיאום ציפיות בין החולים ופקע"ר. המלונות הם לא מלונות נופש. אלו מלונות החלמה או בידוד ומשמשים חלופה לבית. אי אפשר להכניס צוות מבחוץ ועל כל אחד מוטלת האחריות לדאוג לניקיון הסביבה שלו ולנהוג בערבות הדדית. נכון, לפעמים יש אכזבות, אך ישנן מגבלות בשל אופי המקום כמלון קורונה וחובה להפנים זאת".

לבקשת ח״כ טסלר ישודרגו סעודות השבת במלונות וייעשה מאמץ עוד משבת זו. כמו כן לשאלת רבים נענה כי ניתן להכניס אוכל ומוצרים יבשים מבחוץ.

ח"כ ינון אזולאי שיבח את שיתוף הפעולה הרציף עם פיקוד העורף ואת המענה המיידי לכל פנייה. "ניכר הרצון ללמוד ולהשתפר כל הזמן".

יו"ר הוועדה סיכם ואמר כי זה היה סיור חשוב ביותר. "אינו דומה שמיעה לראייה. ניכר המאמץ הגדול המושקע לאורך כל התקופה על מנת לעמוד בפרוייקט מורכב זה בצורה המיטבית. אני מודה על הסיוע התמידי לפניות שאנו מעבירים. הוועדה תמשיך לעמוד מקרוב אחר פעילות המלונות".