אוהדי מכבי ת"א (ארכיון)
אוהדי מכבי ת"א (ארכיון)צילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

אחרי ששחקניה הפרו לא פעם את הוראות הבידוד שהוטלו על הספורטאים כחלק מהמתווה לחזרת הכדורסל הישראלי, כעת תור המועדון עצמו.

על אף שנאסר על הגעת וכניסת אוהדים למגרשי הספורט בישראל וברחבי העולם כולו, כ-50 אוהדי מכבי ת"א נכנסו הערב (חמישי) להיכל מנורה מבטחים שבתל אביב, אולמה הביתי של מכבי ת"א, שם מתקיים בשעה זו משחק הדרבי התל אביבי במסגרת משחק מספר 3 והמכריע בסדרת רבע גמר הפלייאוף.

במנהלת ליגת ווינר סל זעמו עד מאוד על הצהובים מת"א שאיפשרו לטענתם את כניסתם של האוהדים המעודדים, כשגם ברשתות החברתיות תהו על נוכחותם של האוהדים הצהובים שלראשונה מאז פגרת הקורונה בזכותם נרשמה במגרש ספורט בישראל אווירת קהל.

במכבי ת"א אמרו כי מדובר במספר מועט של אוהדים שהמנהלת בעצמה אישרה להכניסם, בעוד במנהלת אמרו כי אין הדבר נכון ובירור ייערך עם מכבי.

בינתיים, במהלך הרבע השני נרשמה פעולת מניעה ראשונה נגד האוהדים, כאשר אנשי אבטחה הגיעו אליהם ולקחו להם את אביזרי העידוד. בהמשך המשחק עברו אנשי האבטחה ובדקו אוהד אחר אוהד אם הוא מחזיק בתג החוקי, והוציאו מספר אוהדים מהאולם שלא החזיקו בתגים אלו.

במנהלת הליגה כאמור זעמו על מכבי ואמרו כי "מנהלת הליגה בכדורסל אישרה לקבוצות להכניס בעלי תפקיד וחברי הנהלה בלבד וחשבה שהקבוצות יהיו אחראיות מספיק לעמוד בכך. מכבי תל אביב הכניסה אוהדים הערב והמנהלת תערוך עימה בירור על כך".

במנהלת אמרו כי הכנסתם של האוהדים להיכל מנורה מבטחים, יד אליהו לשעבר, מהווה פגיעה ממשית וסכנה בקיומו של אירוע השיא של הכדורסל הישראלי, אירוע הפיינל-פור, אך עם זאת ציינו כי "למרות כניסת האוהדים אין חריגה מכמות הנוכחים באולם שאושרה על ידי משרד הבריאות".