דורסי הערב בין שניים. לקח את המושכות
דורסי הערב בין שניים. לקח את המושכותצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

עם הגב לקיר. ללא יובל זוסמן, אייסי ובראיינט הפצועים, ללא סקוטי ווילבקין שהושעה שעה ספורה לפני פתיחת המשחק בצורה מעוררת מחלוקת ותהיה על ידי בית הדין של איגוד הכדורסל וכשהיא לראשונה מזה שנים רבות נחשבת לאנדרדוג במשחק הדרבי מול הפועל, מכבי ת"א עשתה את זה.

האלופה מת"א עלתה למשחקה הערב (חמישי) השלישי והמכריע בסדרת רבע גמר הפלייאוף של ליגת העל בכדורסל, כשהיא רוצה להוכיח לכולם שעוד מוקדם להספיד אותה, שאף החלטה גבולית שמתקבלת בחדר ישיבות לא תוכל לגבור עליה, שהיא טובה יותר מכולם ובעיקר מיריבתה העירונית, שהיא יכולה לעלות לאירוע השיא של הכדורסל הישראלי, הפיינל פור - אם היא רק תרצה.

והיא רצתה. אחרי שני משחקים בהם הובילה במצטבר לקצת יותר מארבע דקות, את המשחק המכריע הערב פתחה מכבי בסערה, מה שהביא אותה לפתוח פער דו-ספרתי וגם חזרה של האדומים לא מנעה מהם את הניצחון המיוחל בדרך להופעה נוספת בחצי גמר הפיינל-פור של הכדורסל הישראלי, עם 68:83.

מי שנכנס הערב לנעליו של סקוטי ווילבקין המושעה, הוא טיילור דורסי שיחד עם דני אבדיה ולמרות סגל קצר שעמד על 10 שחקנים בלבד, הצליח לחלץ מסנסציה ומבוכה גדולה את מכבי.

עם הפעלתה של מכבי אל הפיינל-פור הושלמה תמונת העולות לאירוע השיא של הכדורסל הישראלי, כשבעוד שהפועל ירושלים תפגוש את מכבי ראשון לציון, מכבי ת"א תשחק מול הפועל גלבוע גליל - בדרך לגמר קלאסיקו?