קריאה לראשי המפלגות החרדיות להתעורר
קריאה לראשי המפלגות החרדיות להתעוררצילום: ללא

סמוך לבתיהם של ח"כ משה גפני והשר יעקב ליצמן ניתלו הלילה (מוצאי שבת) מודעות הקוראות להם להתעורר, ככל הנראה לקראת הדיון הנוסף ב'בג"ץ הבוגדת' (דנג"ץ).

על אחת המודעות נכתב: "גפני, בג"ץ משמיד את המשפחה במשמרת שלך". מודעה נוספת קראה: "ליצמן, אל תתן לבג"ץ לבטל את הדיבר השביעי". על המודעות לא חתם אף ארגון.

בעוד כשבועיים צפוי להתקיים הדיון הנוסף בבג"ץ בפסק דין "הבוגדת", שלו השלכות נרחבות בנוגע למעמד המשפחה בישראל ולסמכויות בתי הדין הרבניים.

כפי שפורסם, הפרשה נוגעת לפסק דין של בית הרבני הגדול משנת 2017, אשר קבע כי דירת מגורים שהגיעה לרשות בעל מירושה תישאר ברשותו בעת הגירושין. הבעל הביא כטענה מסייעת לכך שלא התכוון להעניק זכויות בדירה לאשה לו ידע את דבר בגידתה של אשתו בו במהלך נישואיהם. בדברי אחד מהדיינים, נאמר כי אכן קיומה של בגידה מסייעת (אך לא מכריעה) להוכיח כי אין רצון מצד הבעל להעביר את רכושו לאשתו על אף נישואיהם.

יש לציין כי על פי החוק בישראל, נכס המתקבל בירושה לידי אחד מבני הזוג, אינו נכס בו שותפים בני הזוג באופן אוטומטי עם בואם בברית נישואין. בית הדין הרבני הגדול פסק, כאמור, על פי לשון החוק.

האישה עתרה לבג"ץ על מנת לבטל את פסק הדין, כשעמדתו של הדיין שהתייחס לבגידה כמרכיב בחלוקת הרכוש, עומדת במוקד הפניה. בג"ץ, ברוב של שני שופטים מול אחד, אשרר את פסק הדין בעיקר מטעמים של נתינת מקום לאוטונומיה השיפוטית של בתי הדין הרבניים וכיבוד האוטונומיה של היחיד ביחס לרכושו.

האישה עתרה שוב לבג"ץ על מנת לקבל דיון נוסף ולבטל את פסיקת בג"ץ. אל הבקשה לדיון הנוסף הצטרפו ארגוני נשים, שאף הגישו בקשה להצטרף כידידי בית המשפט בהליך עקב משמעותו הרחבה.

קריאה לראשי המפלגות החרדיות להתעורר
קריאה לראשי המפלגות החרדיות להתעוררצילום: ללא