אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

הסיפור של משפחת לוי, הוא סיפור על מלחמה יום יומית למען בתה הקטנה, אביגיל.

היא נולדה לפני שנה, ילדה בריאה, שמחה עם עתיד פרוס לפניה. אבל יום בהיר אחד, בגיל חמישה חודשים חייה וחיי המשפחה השתנו; אביגיל אובחנה כחולת סרטן שפוגע בעמוד השדרה שלה.

האם, רלין, רק בת 24 עם סיפור חיים קשה. כבר בגיל 14 עזבה את הבית, חזרה בתשובה בגיל 17 וכבר בגיל 18 הייתה נשואה עם ילד ראשון. עד גיל 21 הספיקה להתגרש ולהפוך לאם חד הורית עם חובות גדולים.

לאחר שהכירה את בן זוגה השני, נאלצו הזוג לעבור לגיאורגיה בשל יוקר המחייה. כשאביגיל הגיעה לגיל חמישה חודשים זיהו ההורים עיכוב בהתפתחות מה שהוביל לשלושה חודשים של חרדה, סדרת טיפולים ובדיקות, שבסופם התגלה סרטן בעמוד השדרה שהתחיל לשתק את הרגליים.

האבחנה היתה כאשר בני הזוג היו בגאורגיה, הגפיים של אביגיל כבר היו משותקות ובין לילה בזכות תושיה של הוריה, הוטסה לארץ ונכנסה לטיפול נמרץ אינטנסיבי כשהילדה מחוברת לצינורות ועוברת כימותרפיה קשה, בנס גדול ניצלה מנכות. כיום היא ממשיכה בטיפולים הכימותרפיים וממתינה לניתוח מסובך להסרת הגידול מעמוד השדרה. המהלך הזה הצליח להציל אותה מנכות בגפיים.

כעת היא נמצאת בסדרת טיפולים ולקראת ניתוח מיוחד להסרת הגידול מעמוד השדרה. ממצב של נכות ברגליים חזרה לתפקוד מלא ולקראת ניתוח מסובך שישמור עליה מפני נכות לצמיתות.

אמה של אביגיל, רלין, מתארת מה הם עוברים בימים אלו כחלק מהטיפול בבת שלהם.

״הרופאים מכינים אותנו גם למצב שהטיפול בארץ לא יספיק ולתקופות שיקום קשות וארוכות." מספרת רלין, "כרגע אנחנו נמצאים אחרי תקופה של ביקורים תכופים ולינות בבית החולים. במהלך הטיפולים אביגיל חוותה חוויה קשה מאוד עד כדי כך שלעיתים היא ממש נרתעת ממפגש עם אנשים חדשים. כמו כן, הגוף של אביגיל חווה כל כך הרבה טיפולים וכרגע היא נשארה מלאה בצלקות וחתכים. אנחנו זוג צעיר ואוהב ממשפחות פשוטות, יש לנו המון אהבה ורצון לעזור לבת שלנו, אך יש בפנינו אתגר גדול, גדול מאוד".

זו ההזדמנות שלכם לסייע למשפחה שזקוקה לעזרה בימים טרופים אלו. ב'קו לחיים' נרתמו לסיוע עבור המשפחה. גם אתם יכולים לסייע למשפחה! לחצו כאן>>

או חייגו עכשיו - 03-9250505