בית ספר מזמור
בית ספר מזמורצילום: הדר זכריה

"זו בשורה מטורפת לציבור החרדי" אומר אביחי, "כי עד כמה שאני יודע אין כרגע בית ספר כזה שהוא גם נפרד וגם מקצועי בארץ ואולי בעולם". "זה אירוע שקורה פעם במילניום" מסכים גם איציק.

האירוע המדובר הוא הקמת שלוחה של מזמור בהר נוף שבירושלים, אבל, וזה אבל גדול, שלוחה שתהיה מיועדת לציבור החרדי. "אנחנו מכוונים גם לציבור החרד"לי כמובן" אומר איציק וייס מנהל מזמור, "אבל בגדול זה מיועד לציבור החרדי".

מה זאת אומרת שלוחה לציבור החרדי? זה אומר שהשלוחה תהיה נפרדת לחלוטין, ויהיו בה ימים שונים לנשים ולגברים. בנוסף, סגל המרצים יכלול אמנים חרדים כמו יונתן רזאל ויואלי דיקמן.

"הקמת מזמור עצמו הייתה מהפכה במגזר הדתי" מספר איציק, "הפכנו את המוזיקה למקצוע ולימדנו אותה ברמה הגבוהה ביותר, ועכשיו אנחנו רוצים לעשות את המהפכה הזאת גם בציבור החרדי".

"יש שם הרבה מאוד אנשים כישרוניים שיכולים לתת הרבה לעולם עם המוזיקה שלהם. מוזיקה זה כלי עם השפעה מאוד גדולה. יש מה שנקרא 'אורות וכלים', אז אנחנו רק מנסים לתת להם את הכלים".

יונתן רזאל. "עצם זה שהוא מרצה אצלנו זה סוג של חותמת כשרות".
יונתן רזאל. "עצם זה שהוא מרצה אצלנו זה סוג של חותמת כשרות".צילום: אוהד רומנו

ואתם לא חוששים שזה ייתפס כהתנשאות? אני שואל, הרי את מזמור הקימו דתיים לאומיים בשביל דתיים לאומיים, כאן אתם מתיימרים להקים מוסד בשביל מגזר אחר.

"החרדים יכולים להקים לעצמם כמובן, אבל אני רציתי להיות חלק מזה" עונה אביחי צדוק, מי שינהל את השלוחה המדוברת. "זה כמו הגאולה, להגיע היא הרי תגיע בסוף, אבל אני רוצה להיות שם כשזה קורה. אני רוצה לגדל את המוזיקאים הבאים של ישראל, שיגדלו מתוך השילוב של המקצועיות של מזמור עם עולם החרדי".

מקצועיות וניסיון זה שם המשחק מבחינת אביחי. "תראה" הוא אומר, "רבים ניסו כבר לפנינו, ועד היום אף אחד לא הצליח. אנחנו מגיעים כבר עם הגב של מזמור שהוכיח את עצמו בעשר שנים האחרונות, יש לנו תכנית לימודים מוכחת, ויש לנו את השם. בלי זה בספק אם היינו מצליחים".

ואיך זה מתקבל ברחוב החרדי? מבחינת אביחי הם לגמרי עלו על הגל. "הביקוש הוא אדיר, פרסמתי משהו קטן, איזה פרוספקט דרך הוואטספ שלי, ופנו כבר עשרים ושישה אנשים תוך ארבעה ימים. רק אמרנו שיונתן רזאל מלמד שם, ומבחינתם זה כבר כמו חותמת כשרות למקום. הם יודעים שהוא סומך עלינו, וזה שווה הרבה מבחינתם".