שר התרבות והספורט חילי טרופר גיבש מתווה לפתיחת עולם התרבות והחזרתו לפעילות בצל מגפת הקורונה.

על פי התוכנית שעליה דווח בחדשות 13, הקהל יגיע להופעות שייערכו בשטח פתוח ויחולק לקפסולות, שביניהן הפרדת פלסטיק או בד. כמו כן, אירועי תרבות בשטח סגור יתאפשרו לפי מתווה התו הסגול.

ועד המחאה של עולם התרבות מסר "מברכים על המתווה. סוגיית ההופעות בחוץ עלתה אצל ראש הממשלה ואנו שמחים מאוד ששר התרבות חילי טרופר אישר את זה - זה עושה טוב לכולנו".

מוקדם יותר היום דנה ועדת הקורונה בפתיחת ענף התרבות. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו הצהיר בדיון כי ביומיים הקרובים יובא לממשלה מתווה לפתיחת המופעים תרבות ואמנות. יו"ר הוועדה יפעת שאשא ביטון דרשה כי המתווה יובא כבר השבוע לאישור הוועדה, או לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא.

לדברי שאשא ביטון, "ניתן בקיץ לקיים מתווה ולהפעיל מופעי תרבות. לא יהיה לנו מועד ב' – כי בחורף המתווה לא יתאפשר. החוסן התרבותי חשוב לחוסנה של החברה וליכולתה להתמודד עם הקשיים".

הקומיקאי ישראל קטורזה השתתף גם הוא בדיון ואמר: "אתם פשוט סגרתם אותנו כמו אקווריום, בלי שום סיבה. האנשים יושבים עם מסכות. גם בבריכות ובים יורקים כשמדברים. הייתי בחדר אוכל בכנרת והיו 150 איש. למה הם כן ואני לא? גם הם צריכים להישאר פתוחים אם הם עומדים בנהלים. בואו נעמוד בנהלים ונישאר פתוחים".