פינוי נווה דקלים
פינוי נווה דקליםצילום: Flash90

העיתונאי יגאל מוסקו, כתב חדשות 12, מזכיר שהחיים לא תושבי גוש קטיף לא היו נוחים וקסומים כפי שאולי מצטייר לאורך השנים.

''שקר גוש קטיף 'הקסום' התחיל מזמן, ולמרבה התדהמה מתבסס. ובכן, אני זוכר היטב כיצד ילדי נצרים הוסעו בכספת משוריינת (ספארי), וליווי צבא כבד", כתב מוסקו בטוויטר.

''זוכר את שלושת ילדי משפחת כהן מכפר דרום שרגליהם נקטעו בפיגוע ב'אוטובוס הילדים'. כן, המתנחלים גורשו: לא מגן עדן אלא מעזה. שיגידו תודה" , הוסיף.

הציוץ של מוסקו פורסם בתגובה לציוץ של אבישי בן חיים מחדשות 13. בן חיים כתב: ''15 שנה לעוול ההתנתקות. ככלל: אינני חוקר את עוולות שנות ה-50 כשבנו מדינה וטעו, אלא את עוולות ישראל ה1 מאז שהחלה להגיב באלימות לאובדן ההגמוניה שלה ב-77. לכן חשוב שיירשם בהיסטוריה: אוכלוסיית גוש קטיף הייתה במידה רבה(!) עיירת פיתוח מזרחית קסומה, שגורשה ונדרסה לקול מצהלות ישראל הראשונה''.

דבריו של מוסקו עוררו זעם ברשת החברתיות. שמעון ריקלין הגיב: ''אתה שונא ישראל''. כתב ''גלובס'' אבישי גרינצייג הגיב למוסקו: ''יש לך אולי הסבר היסטורי מה גרם לכך שבעבר תושבי כפר דרום ונצרים היו יכולים לעשות קניות בלב עזה בכיף, ובהמשך הם נאלצו לנוע בכבישים הישראליים בין ישוב לישוב עם ליווי צבאי כבד?''.

כתבת מקור ראשון, אביה שקלאר, כתבה למוסקו: ''אתה יודע, אפשר גם לחשוב שזה היה צעד הכרחי מבלי לגמד את הכאב של המפונים. קוראים לזה אמפתיה''.

כתב מקור ראשון, אריאל שנבל, הגיב: ''ובכן, אני זוכר היטב כיצד נרצחו שבעה ילדים במסעדת סבארו בירושלים. זוכר את 17 הנערים והנערות שנטבחו בפיגוע בדולפינריום בתל אביב. זוכר את שני הילדים בקיבוץ מצר שנורו מטווח קצר יחד עם אמם הי״ד. לפי ההיגיון של כתב חדשות 12, אולי כדאי שנגורש גם מהמקומות הללו. ועוד נגיד תודה''.