חיילים דתיים. למצולמים אין קשר לידיעה
חיילים דתיים. למצולמים אין קשר לידיעהPhoto by Mendy Hechtman/FLASH90

בארגון צו 1 מדווחים הבוקר (שלישי) על עשרות תלונות של חיילים שזורמות לקו הפניות של הארגון, בעקבות הצורה בה מוצגים חיילים דתיים בסדרה תאג"ד.

בארגון מותחים ביקורת על הסדרה, אשר מציגה לדבריהם "תרחיש מופרך והפוך מהמציאות בצה''ל, כאשר חיילים דתיים לא מקבלים ימי נופש כלל, בעוד חבריהם החילונים מבלים בימי השגרה בכפרי נופש ובריכות על חשבון הצבא".

"בסדרה תאג"ד החליטו שלוחמים דתיים הם פרימיטיביים ואלימים ובכוח רוצים להרוס ימי נופש בצבא. וכל זה בתסריט שנכתב כאילו כולו על ידי יגיל לוי (שהמציא את ה"הדתה", קרי כל נוכחות של לוחמים ומפקדים דתיים בצה"ל) או מירב מיכאלי. אז בזמן שלוחמים דתיים 'אוכלים חול' בשטח, או סתם תופסים מארב בעולם האמיתי בעוד האישה (אשת-חיל. ולא שחקנית פרוצה למשל) מחכה להם בבית, מישהו דואג לירות להם בגב ולהכפיש אותם", אומרים ראשי הארגון.

לדבריהם, "בפועל בצה''ל קיימת כפיה חילונית. העלינו לצה"ל לא מעט את נושא הנופשים והכפייה לחייב דתיים להשתתף בימים מעורבים בכפרי הנופש של צה"ל, בניגוד לפקודת השירות המשותף שאמורה לפטור דתיים לחלוטין מלהגיע לאזורים אלו. העלינו גם את פניות החיילים הדתיים שלא מקבלים כלל ימי בריכה ונאלצים להתייבש בבסיסים או בשמירות - ודבר לא נעשה עד כה".

"אנחנו מאד מקווים שדובר צה"ל לא השתתף בתעמולה המכפישה הזאת כי אם כן זו סכין בגב הלוחמים הדתיים בצה"ל, שנאת חינם מספר ימים לפני תשעה באב", סיכמו בארגון.