אמארה הערב. גבוה מעל כולם
אמארה הערב. גבוה מעל כולםצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

הרצף הכי ארוך מאז 2007, מאזן מושלם של מאמן זר בגמר הפלייאוף הישראלי שממשיך ובפעם השלישית ברציפות - מכבי תל אביב אלופת המדינה בכדורסל.

עונה משוגעת עברה על העולם כולו בחסות הקורונה, אבל נראה כי לפחות בזירת הספורט הישראלית - על מכבי ת"א עברה העונה הכי משוגעת.

מה שהתחיל עם סדרת ניצחונות מדהימים במפעל היורוליג האירופי וכניסה לראשונה מאז עברה לשיטה החדשה, לשלב הפלייאוף שהסתיים מבלי לשחק בשל הנגיף המבהיל, המשיך עם איום כי לא ישובו לשחק בליגת העל הישראלית וכמעט שנגמר עם הדחה מפתיעה בשלב רבע גמר הפלייאוף מול היריבה העירונית האדומה, הפועל ת"א, הסתיים הערב (שלישי) עם אליפות מתוקה, דווקא בגלל כל מה שקרה.

הערב (שלישי) באה עונת 2019/20 אל סופה בצורה הספורטיבית ביותר שניתן, כשמכבי ת"א זכתה בפעם ה-54 בתולדותיה באליפות ליגת העל בכדורסל ובפעם השניה ברציפות בזכות ניצחון במשחק הגמר על מכבי ראשון לציון.

למעשה, נרשם היסטוריה הערב בתולדות ליגת העל בכדורסל כשלראשונה הופיעו בגמר הפלייאוף בפעם השניה ברציפות האלופה מול סגניתה, עם אותם המאמנים בדיוק. גם התוצאה לא השתנתה.

האלופה מת"א, שסיימה את העונה הרגילה במקום הראשון ובקושי את שלבי הפלייאוף, ברבע הגמר מול הפועל ת"א ובחצי הגמר מול הפועל גלבוע/גליל, התקשתה גם הערב מול סגניתה מראשון לציון.

אמנם במהלך המשחק עמד ההפרש לזכות הצהובים מת"א על 22 נקודות, אך מחצית שניה אדירה של ראשל"צ והחטאות רבות ולא אופייניות של סקוטי ווילבקין מעבר לקשת, צימקו את ההפרש וככל שנקפו הדקות ברבע הרביעי והמכריע, העצבים והלחץ עשו את שלהם והמשחק נהיה צמוד יותר ויותר.

שלשות אדירות של השחקן הטוב על הפרקט הערב הריסון שסיים את המשחק עם שיא חדש לשחקן בפיינל-פור כשקלע 38 נקודות, ומי שהעלה במו ידיו את ראשון למשחק הגמר עם שלשת ניצחון על הבאזר מול הפועל ירושלים, אדם אריאל, צימקו את ההפרש ל-2 נקודות בלבד, דקה לסיום המשחק.

העצבים והמתח עשו את שלהם ובסוף, הניסיון וקור הרוח הם אלו שניצחו את המשחק כשאמארה סטודמאייר, שהיה כבר במעמדים גדולים, לקח את המשחק עליו בשניות הסיום ועם נקודות מקו העונשין סחף את מכבי לניצחון בפעם השניה ברציפות על ראשל"צ בגמר הפלייאוף, לאליפות שלישית ברציפות ומספר 54 בתולדות מכבי, עם 81:86.

יאניס ספרופולוס שומר על מאזן מושלם של מאמן זר בגמר הפלייאוף הישראלי כשהוא זוכה באליפות שניה ברציפות עם מכבי ו-7 של מאמן זר. מעולם לא הפסיד מאמן זר בגמר הפלייאוף בארץ הקודש.