הרמטכ"ל אביב כוכבי
הרמטכ"ל אביב כוכביצילום: דובר צה"ל

בישראל מעריכים כי ארגון הטרור חיזבאללה מתכוון להגיב בקרוב לחיסול מחבל שלו בסוריה ולא להסתפק בחדירת המחבלים שסוכלה השבוע.

צה"ל העלה את רמת הכוננות בצפון משמעותית ונמצא בדריכות לתגובה לכל פעילות מצדו של חיזבאללה.

בעיתון 'ידיעות אחרונות' פורסמו דברי הרמטכ"ל בדיון עם קצינים בכירים לפיהם סיכול חדירת המחבלים נעשתה מתוך מחשבה שאין רצון לדרדר את המצב ללחימה.

כוכבי למעשה אישר שבצה"ל החליטו לא לחסל את חוליית המחבלים בין היתר כדי לא להביך את חיזבאללה ולעודד הסלמה.

הרמטכ"ל התייחס למתיחות בצפון ואמר, "אנחנו נערכים לתגובה של חיזבאללה ונעשה הכל כדי לא להגיע למלחמה, אבל לא ניתן לחיזבאללה להרגיש שאנחנו מורתעים".

אתמול ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפיקוד הצפון וקיים התייעצות ביטחונית והערכת מצב הרמטכ"ל, מפקד פיקוד צפון, ראש המועצה לביטחון לאומי וקצינים בכירים נוספים.‎

"ממשיכים לפעול כדי לסכל את ההתבססות הצבאית האירנית באזורנו", אמר נתניהו.

"אני מתרשם שצה"ל ערוך היטב לקראת כל תרחיש אפשרי", אמר ראש הממשלה. "אנחנו ממשיכים לפעול כדי לסכל את ההתבססות הצבאית האירנית באזורנו, נעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמנו. אני מציע לחיזבאללה לקחת בחשבון את העובדה הפשוטה הזאת - ישראל ערוכה לכל תרחיש".

נתניהו הוסיף וחזר על הטענה שנסראללה וחיזבאללה משרתים את האינטרסים של האירנים. "הפעולה אתמול הייתה חשובה, היא מנעה חדירה לשטחנו", אמר. "כל מה שמתרחש כרגע זו תוצאה של ניסיון להתבסס צבאית באזורנו על ידי אירן וגרורותיה בלבנון. נסראללה משרת את האינטרס האירני הזה על חשבון מדינת לבנון".

סיכום האירוע בצפון - החדירה סוכלה, הכוננות נשארת