עו"ד עמירם בוגט
עו"ד עמירם בוגטצילום: יוליה, פוטו ארט

רשם העמותות לשעבר עו"ד עמירם בוגט מתריע כי למעלה מאלף עמותות מכל המגזרים צפויות לקרוס ולהיסגר בעקבות משבר הקורונה.

לדבריו, מצב זה ישאיר מאות אלפי משפחות ואזרחים, ללא הסיוע שהיו רגילים לקבל מאותן עמותות, במיוחד עמותות חסד במגזר החרדי .

"מעבר לתרומות שבבת אחת פסקו, הקשיים הביורוקרטים שהעמותות נתקלות גם בימים אלה מצד משרד האוצר והממשלה יביאו מאות מהן לקריסה ואף סגירה", טוען עו״ד בוגט.

רשם העמותות לשעבר פנה לחשב הכללי באוצר בבקשה כי משרדו יקפיא את הדרישה מעמותות לאישור 'ניהול תקין' עד לסיום משבר הקורונה.

"אני פונה לטובתם של ארגוני החברה האזרחית בישראל שעוברים טלטלה קשה בימים אלה של צמצום הפעילות במשרד וחוסר הוודאות לגבי העתיד. כמי שכיהן כרשם העמותות בעבר ומלווה כיום מאות ארגונים במגזר השלישי, אני חי את כאבם וער לסכנת קריסה בלתי הפיכה המרחפת על רבים מהם בשל המשבר, הדגיש בוגט.

הוא מציין בפנייתו לחשב הכללי באוצר כי לפני כעשרים שנים, בשבתו כרשם העמותות, ניסח לראשונה את כללי הניהול התקין לעמותות, במטרה לוודא כי כספי הממשלה המועברים כתמיכה למוסדות ציבור ישמשו למטרה לה נועדו, וכי מוסדות אלה מתנהלים בהתאם לדין.

"בימים קשים אלה נפגעים מרבית ארגוני המגזר השלישי כמו גם שארי הגופים במשק. פגיעה נוספת גם בהכנסות מהמדינה, אם מהתקשרויות חוזיות ואם מכספי תמיכות, רק בשל היעדר אישור ניהול תקין בר תוקף, תביא ארגונים חברתיים חשובים לכדי קריסה כלכלית ולהיעדר יכולת לספק שירותים הנדרשים דווקא בימים אלו לקהילה", סיכם עו"ד בוגט.