סקר TGI: רשת כאן ב' מובילה לראשונה על גלי צה"ל

נתוני סקר TGI בצל מגיפת הקורונה: ישראל היום הוא העיתון הנקרא ביותר בימי חול, ידיעות אחרונות הוא הפופולרי ביותר בסופי שבוע.

ערוץ 7 , ח' באב תש"פ

תאגיד השידור כאן
תאגיד השידור כאן
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לנתונים המלאים לחצו כאן

סקר TGI שהתפרסם היום (רביעי) מעלה כי העיתון ישראל היום ממשיך להוביל בחשיפה יומית ביום חול עם 27.9% חשיפה ממוצעת במהלך יולי 2019 – יוני 2020, לעומת 29.4% ביולי 2018 – יוני 2019.

החשיפה היומית לידיעות אחרונות עומדת על שיעור של 24.8% ביום חול ממוצע במהלך יולי 2019 – יוני 2020 לעומת 25.3% ביולי 2018 – יוני 2019.

בעיתונות סוף השבוע מוביל ידיעות אחרונות במונחים שנתיים במהלך יולי 2019 – יוני 2020 עם שיעור חשיפה של 30.6%, כאשר הוא רושם עלייה מ-28.4% בתקופה קודמת (יולי 2018 – יוני 2019).

העיתון ישראל היום יורד בשיעור החשיפה במהלך יולי 2019 – יוני 2020 ל-28.6% מ-%30.1 בתקופה קודמת (יולי 2018 – יוני 2019).

גם במונחים חצי שנתיים בעיתוני יום חול העיתון ישראל היום מוביל באופן מובהק עם חשיפה יומית של 25.1% (ירידה מ-30.6% במחצית קודמת). ידיעות אחרונות גם רשם ירידה מובהקת בחשיפה ל-22.6% לעומת 27.2% במחצית הקודמת.

בקטגוריית עיתונות סוף השבוע בניתוח חצי שנתי, ידיעות אחרונות מוביל אך רשם ירידה מובהקת ל-28.9% בהשוואה ל-32.4% במחצית הקודמת. בישראל היום נרשמה ירידה מובהקת ל-26.6% חשיפה במחצית האחרונה לעומת 30.7% במחצית הקודמת.

בניתוח המגמה של סך קריאת העיתונים לאורך שלוש השנים האחרונות (לפי מחציות), ניתן לראות שוב ירידה בחשיפה הכוללת לאחר העצירה בירידת החשיפה הכוללת והיפוך מגמה ב 2019.

איתן כסיף, מנכ"ל קנטאר ישראל, ציין כי הנתונים השנתיים של סקר TGI מבוססים על שני גלים מייצגים של שישה חודשים לכל גל.

''במקרה הנדון הפערים בקריאת עיתונים בתוך התקופה הנם משמעותיים ו"הממוצע" משטיח מעט את עוצמת התופעה בין החודשיים הראשונים, שהיו ערב בחירות ובהתאם בעלי שיעור קריאה משמעותי, כמו בחציון שני של שנת 2019 ובין תקופת הסגר בעיקר בחודשים אפריל ומאי.

''זאת עקב הקושי האובייקטיבי לממש את פוטנציאל הקריאה של העיתונים שנובע בין השאר לא רק ממכירת / חלוקת עותק עיתון לקורא יחיד אלא מהיכולת של הגיליון לעבור לאנשים נוספים ובהתאם ולעיניים נוספות שיקראו את העיתון", הוסיף כסיף.

האזנה לרדיו

שיעור ההאזנה הממוצע השנתי לרדיו נותר יציב יחסית בהשוואה לתקופה קודמת - ביום חול ממוצע (יולי 2019 -יוני 2020) 65.7% לעומת 65.8% בתקופה הקודמת (יולי 2018 -יוני 2019).

במונחים שנתיים, תחנות "כאן" / קול ישראל רשמו עלייה בשיעור האזנה הכולל ל-38.9% בהשוואה ל-36.2% בתקופה הקודמת (יולי 2018 -יוני 2019).

באותה תקופה תחנות הרדיו האזורי המשווקות ע"י רדיו שפ"א ירדו לשיעור האזנה של 30.4% בהשוואה ל-33.3% בתקופה הקודמת (יולי 2018 -יוני 2019). גם תחנות גל"צ ירדו ל-39.6% בתקופה זו בהשוואה ל-41.8% בתקופה קודמת (ירידה מובהקת).

גם במונחים חצי שנתיים ניכרת עלייה בשיעור ההאזנה לתחנות "כאן" כאשר שיעור האזנה של הקבוצה עומד על 39.6% בין ינואר-יוני 2020 בהשוואה ל-38.1% במחצית השנייה לשנת 2019 (עלייה שאינה מובהקת).

בתחנות הרדיו האזורי המשווקות ע"י שפ"א נרשמה ירידה לא מובהקת בשיעור ההאזנה ל-29.5% במחצית הראשונה של 2020 לעומת 31.2% במחצית השנייה לשנת 2019.

ירידה נרשמה גם לתחנות גל"צ: 38.3% במחצית הראשונה לשנת 2020 בהשוואה ל-40.9% במחצית השנייה לשנת 2019.

בתקופת מגפת הקורונה חלו שינויים מהותיים גם בהרגלי הצריכה של מוצרים ושירותים, בדגש על מעבר לרכישה באינטרנט.

62.9% מקרב הבוגרים בגילאי 18+ הצהירו כי ביצעו רכישות באינטרנט ב-6 החודשים האחרונים לעומת 57.7% בתקופה קודמת. 25.2% הצהירו על ביצוע רכישת מזון באינטרנט בהשוואה ל-18.5% בתקופה קודמת.

עלייה בשיעורי הצריכה באינטרנט ניתן לראות גם בתחום מוצרי החשמל: 27.7% רכשו ב-6 החודשים האחרונים בהשוואה ל-22.9% במחצית הקודמת וגידול בתחומים אחרים כגון אופנה, ספרים וכד'.