הסוף למסכים בחופש הגדולאותיות

כמידי שנה, הורים לילדים בחופש הגדול מתחבטים בשאלה עד כמה להעסיק את ילדיהם וכמה חופש לתת.

בכל קיץ מוציאים ההורים אלפי שקלים על קייטנות, חוגים ואטרקציות שונות בכל יום, אך עדיין מתקשים להימנע משעות רבות בהם ילדיהם מרותקים למסכים.

גם תקופת הקורונה שנתנה לילדים עוד חודשיים זמן בבית, לא תרמה לעניין, ובין אם זה מחשב, טלוויזיה או משחקים בפלאפון הפרטי שלכם, אי אפשר להכחיש שהילדים צופים במסך הרבה יותר זמן ממה שהיינו רוצים.

להצטרפות עכשיו למגזין אותיות וילדים

מעורר שיח וחשיבה

החופש הגדול הוא אולי הזמן המאתגר ביותר בשנה להורים, אך הוא יכול להיות גם זמן מצוין לשינוי הרגלים ולמתן אלטרנטיבות ערכיות ומעשירות. עידוד קריאה וכתיבה הוא אחד מאבני היסוד עליהם הוקם מגזין הילדים "אותיות וילדים" ובלי פשרות על תוכן איכותי ועשיר בכל התחומים.

"הילדים רק מחכים לגיליון שיגיע ועושים ביניהם תורנות מי ממלא את התשבצים והחידות," מספרת לירון הרשקוביץ, אמא לשישה מהיישוב בני דקלים, שארבעה מילדיה מכיתות א' עד ה' מנויים למגזין, "אנחנו מנויים כ-5 שנים, ותמיד יש מגוון, אם זה פינות יצירה, ארכיאולוגיה, היסטוריה, סיפורים בהמשכים, כתבות מעניינות.

השילוב בין טקסטים של ידע והעשרה לבין הטקסטים המפעילים ליציבה וכתיבה – נותנים מענה למגוון רחב של דברים, ומעוררים לעשיה ויצירה אצל הילדים, ואף היו כתבות במגזין שעוררו אצלנו שיח במשפחה וחשיבה אחרת. אנחנו לא רק קוראים את המגזין וממשיכים הלאה, זה מלווה את הילדים בהרבה תחומים בחיים."

"המגזין ממלא את הזמן באיכות, וחושף לעולמות תוכן משמעותיים ורלוונטיים לחיים של הילדים, וגם לסולם ערכים אחר, וטוב. לקראת החופש הגדול – זה בהחלט משהו שממלא עוד קצת את הזמן בתוכן איכותי, ולא רק במשחקי מחשב. הוא מגיע בתדירות המתאימה, פעם בשבועיים כולם מספיקים לעבור את המגזין, לקרוא את כולו ובדיוק מגיע כבר הגיליון החדש שכולם חיכו לו."

המגזין, שבשנה האחרונה איחד כוחות בין שני עלוני הילדים, מכיל היום 84 עמודים מרתקים לילדים, (וגם לילדים שבכם): טורים אישיים, מדורי היסטוריה, מדע, תרבות, יצירה, אנגלית, סיפורים בהמשכים, קומיקסים וכתבות מרתקות – עם דמויות מוכרות ואהובות מעולם הילדים.

המגזין העלה על נס את עידוד הקריאה והכתיבה בקרב ילדים, ומזמין את הילדים לתחרויות כתיבה נושאות פרסים חינוכיים, תחרויות צילום, המלצות על ספרים חדשים על המדף, ומגוון רחב של תוכן עשיר ואיכותי של מיטב הכותבים.

להצטרפות עכשיו למגזין אותיות וילדים

תחושת שליחות

"הקריאה היא המפתח לפיתוח הדמיון," אומר אבישי שטרית, שחקן ובובונאי, ומי שכותב את הטור האישי "תמיד ילד" במגזין "אותיות וילדים", "כשילד רואה סרט הוא רואה רק את מה שמראים לו, אבל כשהוא קורא טקסט, עם סיפור מרתק- הוא רק רוצה לדעת עוד, וככה הוא מפתח דמיון בריא וחשיבה יצירתית. אם אתה רוצה לעודד ילד ליצירתיות - תוציא אותו מהמסך. אם הוא יושב מול הטלוויזיה הוא לא ילך לבנות מחנה בחוץ, כשהוא פנוי, הוא נהיה יצירתי."

אבישי שטרית
אבישי שטריתאילן בשור

הטור של שטרית, (הידוע גם כמי שמפעיל את הבובה האהובה "פולקע" בתכנית אסי וטוביה בערוץ מאיר לילדים), מדבר בגובה העיניים של הילדים, ומספר על חוויות שעבר בילדותו מנקודת מבט של ילד. התגובות הנרגשות שהוא מקבל מהורים וילדים כאחד – מצליחים לרגש ולהפתיע אותו בכל פעם מחדש.

"עבורי זו ממש תחושת שליחות לכתוב את הטור הזה, אני מקבל המון תגובות מילדים שכותבים לי הודעות או פוגשים אותי ברחוב ואומרים לי שהם לומדים מהטור הזה, או שהסיפורים נגעו בהם, וגם מהורים שקוראים וזה מזכיר להם את הילדות שלהם – זה משמח ומרגש אותי, בכל פעם מחדש. לדעת שאתה עושה משהו קטן, כותב את המילים שלך, ובזכות המגזין הזה זה מגיע ללבבות של כל כך הרבה ילדים."

רוצים גם אתם לקבל את "אותיות וילדים" הביתה?

הצטרפו עכשיו במחיר היכרות רק ב- 5 ₪ לחודש הראשון וקבלו קורקינט מדהים ואיכותי במתנה!