בשנה שעברה: משה ליאון עם מועצת הרבנות הראשית בבית הרב עובדיה
בשנה שעברה: משה ליאון עם מועצת הרבנות הראשית בבית הרב עובדיהצילום: דוברות

עיריית ירושלים תודיע בקרוב על השקת תחרות חיבורים תורניים חדשה, פרס 'הראשון לציון' לזכרו של הראשון לציון ומנהיגה המיתולוגי של ש"ס הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

על היוזמה להוציא לפועל את התחרות, הכריז ראש עיריית ירושלים משה ליאון בכינוס מיוחד של הרבנות הראשית שהתקיים לפני כשנה בביתו של הרב עובדיה יוסף.

התחרות תוקדש לפסיקתו ההלכתית של הרב עובדיה וייטלו בה חלק אלפי אברכים ובני הישיבות תושבי ירושלים ההולכים לאור פסקי ההלכה שלו.

החיבורים התורניים יוגשו לוועדה שבראשה יעמוד בנו הראשון לציון הרב יצחק יוסף. הוועדה תבחר את החיבורים התורניים המובחרים שיזכו את שולחיהם במלגה מכובדת.

אירוע הסיום של התחרות יתקיים על ציונו של הרב עובדיה יוסף ביום פטירתו החל בג' חשוון. באירוע יוכרזו שמות הזוכים שחיבוריהם נמצאו על ידי הוועדה כ'עידית שבעידית' בפירוש וליבון תורתו ומורשתו ההלכתית.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון: ''הייתה לי הזכות לקבל את ברכת הדרך של מרן, שבועות ספורים לפני הסתלקותו לגנזי מרומים, שבירך אותי בכניסתי לפוליטיקה בירושלים. היום אני זוכה בתפקידי כראש עיריית ירושלים להקים מפעל הנצחה לדרכו ההלכתית ולמורשת המפוארת שהותיר לדורות הבאים''.