YouTube
YouTubeiStock

טאקר קרלסון, הפרשן המוביל ברשת פוקס ניוז ואשר זוכה לאחוזי הצפייה הגדולים ביותר בארה"ב, תוקף את חברות הענק המפעילות את הרשתות החברתיות (פייסבוק, יוטיוב וטוויטר) לאחר שאלה הסירו מהרשת סרטון וידאו המתעד מסיבת עיתונאים של רופאים בנוגע להתמודדות עם נגיף הקורונה.

סרטון הווידאו הוסר גם מחשבונות הטוויטר של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ ובנו, וכן הוסר אתר האינטרנט הייעודי שהקימו הרופאים לצורך שידור ישיר של מסיבת העיתונאים.

במסיבת העיתונאים הציגו הרופאים האמריקנים את עמדתם על סמך ניסיונם הרפואי בנוגע להשפעה הנמוכה של נגיף הקורונה על ילדים והטיפול בתחילת ההידבקות בנגיף באמצעות שילוב של hydroxychloroquine (תרופה נגד מלריה ולטיפול בחולי זאבת), Azithromycin (אנטיביוטיקה) ואבץ.

הרופאים טענו בין היתר, כי אפשר בהחלט לפתוח את בתי הספר לאור ההשפעה הנמוכה מאוד על ילדים, והמליצו על הטיפול בקוקטייל התרופות בשלב מוקדם של ההידבקות בקורונה ובמימון נמוך של hydroxychloroquine.

אחת הרופאות ציינה, כי קוקטייל התרופות יעיל מאוד בטיפול בחולים בשלב מוקדם של ההידבקות, וכי מחקרים רפואיים תומכים בכך. לדבריה, במחקרים אחרים שטענו, כי התרופה גורמת לסיכון בלב נעשה שימוש במינון גובה של התרופה ולכן הם אינם אמינים. היא ציינה, כי היא נתנה מרשמים לתרופה hydroxychloroquine לחולי מלריה במשך שנים רבות וכי מדובר בתרופה בטוחה.

קרלסון אמר בתוכניתו היומית, כי הסרת הווידאו ע"י החברות הגדולות השולטות במידע דומה להתנהגות של המשטר הטוטליטרי בסין המונע מידע מהציבור. לטענתו, מדובר במהלך מכוון שנועד להשפיע על הבחירות בארה"ב והוא עולה בקנה אחד עם המדיניות של המפלגה הדמוקרטית שמנסה להמשיך את משבר הקורונה כדי לפגוע בסיכויי טראמפ להיבחר בשנית.