התעללות, אילוסטרציה
התעללות, אילוסטרציהצילום: אייסטוק

האם משטרת גרמניה קרובה לפיצוח תעלומת היעלמותה של הילדה הבריטית מדלן מקאן בשנת 2007?

חוקרי המשטרה הגרמנית שהגיעו לחלקת האדמה בה עמד בעבר בית הקיץ של כריסטיאן ברוקנר, אסיר בן 43 החשוד כי חטף ואולי רצח את מקאן בשנת 2007, גילו במהלך עבודות חפירה במקום מרתף סודי ששימש ככל הנראה את ברוקנר כאשר התגורר בבית הקיץ, שנהרס בשנת 2007 זמן קצר לאחר היעלמותה של מקאן.

על פי הדיווחים בגרמניה ברוקנר התגורר במקום בשנת 2007 ולאחר כשנה עזב למקום אחר.

במבצע החפירה וחקירת המקום בו התגורר ברוקנר בעבר השתתפו עשרות שוטרים, מומחים לרפואה משפטית, כלבי גישוש וחוקרי זיהוי פלילי, והוא אמור להימשך גם בימים הקרובים בנסיון לגלות סימנים שיסייעו להבין מה עלה בגורלה של הילדה הבריטית שנחטפה כאשר היתה בת שלוש בלבד.

כחלק מהמבצע לגילוי עקבותיה של מקאן סרקו השוטרים גם מפעל נטוש במדינת סקסוניה-אנהלט הסמוכה, בו התגורר ברוקנר בעבר, ומצאו שם אלפי תמונות של ילדים לרבות תמונות פדופיליה.

האנס כריסטיאן וולטרס, פרקליט המדינה הראשי בבראונשוויג, אמר שוב ושוב כי "לחוקרים יש ראיות קונקרטיות לכך שברוקנר, שהתגורר בפורטוגל כאשר מדלן מקאן שהתה באזור עם משפחתה, היה מעורב בהיעלמותה" .

הוא גם הוסיף כי הוא מאמין שהנערה הבריטית מתה אך עד כה סירב למסור פרטים נוספים. ברוקנר מרצה כיום עונש מאסר על עבירות סמים, ומכחיש כי היה מעורב בהיעלמותה של הילדה הבריטית.