חבר הכנסת הנכנס עמית הלוי בהר הביתדוברות

עמית הלוי, אשר יושבע בשבוע הבא לחבר כנסת במקומו של השר אמיר אוחנה שהתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי, עלה הבוקר (חמישי), צום תשעה באב, להר הבית.

במהלך העליה להר סיפר הלוי, "אני באתי לכאן להתפלל שההשתתפות שלי במעשה הפוליטי החל משבוע הבא כחבר בכנסת ישראל שאזכה להיות שותף בהמשך בניין ציון וירושלים ובעזרת ה' נעשה ונצליח".

לאחר העלייה להר כתב הלוי בדף הפייסבוק שלו, "אי אפשר להבין את האבלות היום, אם לא נכנסים בשערי הר הבית. ארץ ישראל פורחת, ירושלים היפה בשיא של כל הזמנים. וכי אפשר לומר עליה 'העיר החרבה הבזויה והשוממה מבלי בניה היא יושבת'? 600,000 בניה יושבים תחת הגפן והתאנה, מגילה והר חומה ועד נוה יעקב ופסגת זאב".

"רק כשאתה נכנס בשערי ההר, אל המציאות האבסורדית של מדינה יהודית ריבונית, שבניה אינם יכולים להתפלל במקום המקודש להם ביותר במשך אלפי שנים, אתה מרגיש את ספיחי הגלות, את התסביך הישראלי הלא פתור. לפחות בינתיים", הוסיף.

לדבריו, "ישראל נושאת בשורה ובורחת ממנה בו זמנית. משתוקקת לנורמליזציה שגורמת לה להיבהל מהעוצמה הצפונה בהר הזה. הישגי ישראל המודרנית ב- 72 השנים האחרונות הם מפלאי תבל, אך העלייה להר מזכירה שיש עדיין על מה לצום. השגשוג הישראלי דורש ערך ומשמעות, זהות וייעוד ואלו נובעים מהמעיין אשר פועם בהר".

כ-800 יהודים עלו מאז שעות הבוקר להר הבית, למרות מגבלות הקורונה והקשיים. מספר יהודים הורחקו מהר הבית על ידי המשטרה לאחר שהשתטחו על הארץ לעבר מקום המקדש וקראו בקול "שמע ישראל".

מתקדמים למקדש! היו שותפים עכשיו במבצע גיוס ההמונים של מטה ארגוני המקדש >>>