פרופ' חזי לוי
פרופ' חזי לויצילום: Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, שיגר מכתב לסגל רופאי ואחיות בריאות הציבור במחוזות ובנפות, לקראת השינוי שעומד לעבור בקרוב מערך החקירות האפידמיולוגיות.

"מזה חצי שנה אנחנו נמצאים בתקופה שהיא אולי המאתגרת ביותר שחווינו בהיסטוריה של בריאות הציבור במדינת ישראל", כתב פרופ' לוי.

המנכ"ל ביטא את הערכתו לצוותים וציין, "במהלך כל התקופה אתם נמצאים בחזית הקרב להפחתת התחלואה והתמותה מנגיף הקורונה במדינת ישראל".

"אני מודע לכך שאתם פועלים ללא לאות, במחיר רגשי, בריאותי ומשפחתי לא מבוטל. אתם עושים את המירב, בתנאים קשים, וגם אם צריך לשפר את שרשרת הבדיקות-תחקור-בידוד-עשיתם עבודתכם בצורה מוצלחת עד כה", הוסיף.

לוי ציין, "ייתכן ובשבועות הקרובים יחולו שינויים במבנה ובתהליכי העבודה בתחום החקירות האפידמיולוגיות, אך אני מבקש להבהיר שההובלה המקצועית של תחום זה, שהוא מרכזי בעשייה של בריאות הציבור, תישאר בידי אנשי המקצוע בבריאות הציבור, במטה ובלשכות".

"אני מבקש להודות באופן אישי לכל אחד ואחת מכם על המסירות, המקצועיות והדבקות במשימה החשובה שהוטלה עלינו, ומבקש לחזק את ידיכם להמשיך בעבודה החיונית למען הציבור במדינת ישראל", הדגיש.