צילום המסך שפרסם נתניהו
צילום המסך שפרסם נתניהוצילום מסך

עו"ד יוסי כהן, פרקליטם של בני משפחת נתניהו, שיגר היום (חמישי) מכתב תלונה לנצ"מ מוטי שיף, רמ"ח חקירות באגף החקירות של משטרת ישראל.

"היום פורסם בקבוצת פעילים בפייסבוק פרסום מזעזע ומפחיד הקורא במפורש לרצוח את ראש הממשלה", כתב כהן לנצ"מ שיף.

בהמשך ציטט כהן תגובה לפוסט אותה פרסם גם ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו, ובה נאמר, "את ביבי צריך להוריד רק בכח.. דיקטטורים מזיזים רק עם כדור בראש!".

למכתב צירף כהן את צילום הפוסט המדובר, ובהמשך המכתב דרש כי לנוכח התגברות האיומים על ראש הממשלה "הנכם מתבקשים לנקוט לאלתר בצעדים תקיפים לשם חקירה מהירה ותקיפה של המפרסם והעמדתו לדין".

נציין כי הרשת החברתית פייסבוק הסירה מהרשת את החשבון "Dana Ron" אשר פרסם את התגובה המסיתה, זאת לאחר פרסום צילום המסך על ידי נתניהו ותהיות שעלו ברשת אודות האותנטיות של החשבון וזהות מפעיליו.

דוברת פייסבוק מסרה בתגובה, "מבדיקה שערכו הצוותים הגלובליים שלנו בחו״ל עולה כי החשבון המדובר הינו חשבון פיקטיבי ועל כן הוא הוסר לאלתר מן הפלטפורמה. כמו כן התגובה עצמה מפרה את המדיניות שלנו סביב קריאה לאלימות ועל כן הוסרה גם היא יחד עם הפרופיל באמצעותו היא נכתבה".

מקורבי ראש הממשלה מסרו בתגובה להסרת החשבון, "אם מדובר בחשבון אנונימי שהופעל על ידי גורמים שקוראים לרצוח את ראש הממשלה, הרי שהדבר חמור לא פחות. המשטרה חייבת לאתר אותו, למצות איתו את הדין ולפעול בנחישות נגד עשרות פרסומי ההסתה והאיומים ברצח המתפרסמים מדי יום נגד ראש הממשלה ומשפחתו".

"אפרים שמיר שקרא לרצוח את ראש הממשלה אינו אנונימי וכמוהו אנשים אחרים שנחקרו במשטרה על הסתה פרועה נגד ראש הממשלה. בושה וחרפה שהתקשורת עוסקת בטיוח ההסתה במקום להוקיע אותה באופן חד וברור", הוסיפו.