מחאה מול ביתה של השופטת חיותגלעד הלחמי - דרום ת"א בעד הגירוש

עצרת מחאה גדולה התקיימה הערב (מוצאי שבת) מול ביתה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בתל אביב.

בין הקריאות שהושמעו במחאה שאורגנה על ידי תנועת "אם תרצו" והחזית לשחרור דרום ת"א: "גונבים לנו את הדמוקרטיה, "העם הוא הריבון", "אתם בושה" וכן- "פה זה לא איראן."

מאות המפגינים שהגיעו להפגין החל מהשעה 23:00 עקב החלטת שופטי העליון להתיר מחאת אנשי שמאל מול בית רוה"מ, הצטיידו בתופים, זמבורות וכלי נגינה, על פי ההיתר שניתן על ידי בג"ץ להפגנת האנרכיסטים בירושלים.

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו" שהוביל את המחאה אמר, "שופטי בג"ץ פועלים באופן גלוי כגוף פוליטי המבקש לעצב את מדיניות ישראל במקום נבחרי הציבור שלה. גישתם של השופטים היא כי חוקי ישראל לרבות חוקי יסוד הם חומר בידי היוצר ולא מסגרת שעליהם לכבד, לשמר ולפסוק על פיהם. מצב מעמיד את הדמוקרטיה הישראלית בסיכונה ממשית. די לדיקטטורה של בג"ץ. אם תושבי רחביה לא ישנו- כך יהיה גם לתושבי צהלה. רוצים לישון בשקט?! תדאגו שכבוד הנשיאה תתפטר לאלתר מתפקידה."

ממטה המאבק של דרום תל אביב נמסר כי "בג״ץ בוחר שוב ושוב להתכחש לזכות האזרחים לזכויותיהם הבסיסיות ביותר. כעת בג״צ החליט שזכות המחאה של נבגדי גנץ עולה על זכות האזרחים לשקט. בדיוק כמו שבעבר בג״ץ החליט שזכות המסתנן לפתח תחביבים עולה על זכות האזרחים לביטחון. הלילה אנחנו מאתגרים את מערכות אכיפת החוק ובאים לערוך מסיבת מחאה מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון. אם חופש המחאה הוא ערך עליון (כדברי הנשיא ריבלין) ואם אין אכיפה בררנית, המשטרה לא תפנה אותנו דקה לפני שתפנה את מפגיני בלפור. בואו נראה אותם".