פרופ' רוני גמזו
פרופ' רוני גמזוHadas Parush/Flash90

מנהל משבר הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הגיב הבוקר (ראשון) לביקורת שהוטחה בה על שלא קידם את הסרת הסגר החלקי המוטל בסופי שבוע.

"שינוי ההגבלות לא יכול להתרחש תוך 24 שעות. זה מצריך החלטת ממשלה ואז כנסת. כל השינויים יגיעו השבוע לבחינה ולהחלטה", הבהיר גמזו בראיון לגלי צה"ל.

לדבריו, "הרצון שלנו הוא לעשות דברים מהר, אבל בשום שכל ולא בפזיזות. אני אתקל בהרבה פוליטיקה אבל הקו המקצועי הוא שינחה אותי. לא אתן לסכן את בריאות הציבור בגלל כל מיני אינטרסים".

גמזו גם ענה לשר המדע יזהר שי שהאשים אותו אישית במניעת כינוס הממשלה כדי לפתוח את הסגר החלק. "אני החלטתי לא לכנס את הממשלה? אני מרגיש בעל עוצמה. אני לא מקבל את דברי השר שי. מיום שישי זרמו אלי כמה הצעות מכל מיני מקומות, זה רוצה לפתוח פה וזה רוצה לפתוח שם. אני רוצה להוריד את התחלואה ואנחנו בכיוון טוב אבל צריך עוד פוש של הציבור ובטח לא לחזור אחורה. כל מה שנדרש מאיתנו זו משמעת ציבורית".

""אני מוכן שאנשים יגידו 'אני' ויובילו את המערכת. לא הרבה אנשים באו והתנדבו להוביל. אני אמרתי 'אני' כדי להבהיר שאני לוקח אחריות, את זה צריך להעריך ולא לספור כמה פעמים אמרתי", סיכם פרופ' גמזו.