הפגנת השמאל בירושלים
הפגנת השמאל בירושליםצילום: הדגלים השחורים

חובה על כל אחד לעשות כל שביכולתו, לעצור את הפושעים שתוקפים אנשי שמאל בהפגנות בימים האחרונים, בריונים הפוגעים באזרחים תמימים חפים מפשע, שבסך הכל באים להביע את דעתם הפוליטית.

נכון שבקריאה זו אני משחק אולי לידיים של גורמים בתקשורת שרוצים שנגנה כדי להראות שאנחנו קשורים לכך, ונכון שאותם כלי תקשורת משקרים כשהם מאשימים את נתניהו ואוחנה בהסתה, בשעה שנתניהו, אוחנה, חברי ליכוד רבים ואף אישים ממפלגות אחרות כמו סמוטריץ' ובן גביר קוראים כל הזמן להפסקת האלימות, אך קריאתם לא עוזרת ביניים, משום שחברי קבוצות אלה אינם כפופים לו, וחלקם אף שונאים אותו (מאז שארדן חתם על הצו שפגע כלכלית ב'לה-פמיליה'), ולמרות זאת כלי התקשורת ממשיכים להפיץ שקרים על נתניהו שהוא מסית לפגוע ובכך למעשה מסיתים לפגיעה בו.

ונכון שאותם בריונים כלל לא גולשים בערוץ 7, וכלל אינם קשורים לתושבי יהוה ושומרון ולמגזרים אחרים הנחשפים כרגע למאמר הזה, וחלקם אפילו אינם קשורים ל'לה פמיליה' אלא לקבוצות אחרות כגון ה'פאנאטיקס', ונכון שאותם כלי תקשורת לא מזכירים את אלימות חלק מאנשי השמאל בהפגנות, את הבריונות כלפי שוטרים ואת הוונדליזם כלפי רכוש, ונכון שייתכן שמדובר בפרובוקציות של אנשים זרים, מהסוג המכוער שראינו בשנות אוסלו וגם אחר כך.

ועדיין, כל העוולות האלה אינן מצדיקות שפיכות דמים ומכות (שהנותן אותן עובר איסור תורה), ובטח לא כלפי אזרחים חפים מפשע, והדרך לתקן אותן היא לא בסכין וכלי משחית. ועל הצד שכן היתה אלימות, וכנראה שהיתה, למרבה הצער, זהו מעשה פסול לחלוטין, שום דבר אינו מצדיק פגיעה ביהודים, בני אברהם, יצחק ויעקב, איש ואשה, ילד וילדה, שבסך הכל מביעים את דעתם הלגיטימית שצריך להחליף את ראש ממשלה. נכון שהיה מיעוט מן המפגינים שנקט באלימות וביזה את המנורה, אך לא כולם אשמים בזה, וגם נגד מיעוט זה יש להתמודד לא על ידי אלימות.

הבריונות הזאת יכולה לגרום לשפיכות דמים הדדית חס ושלום ולדרדר אותנו למצבים שחורים שהיינו בהם לפני 2000 שנה, ובעצם גם עכשיו בשנים האחרונות ראינו אצל שכנתנו סוריה עד לאן יכולים להגיע מעשי שפיכות דמים אלה להגיע ולהחריב את המדינה.

כל מי שיכול לקרוא בקול ברור, להשפיע על פוליטיקאים ואנשי ציבור לחזור ולהשמיע את דעתם ולעשות כל מה שאפשר להגיע לאנשים אלה ולקבוצות אלה דרך אנשים שמשפיעים עליהם, להסביר להם את חומרת מעשיהם ולעצור אותם – גם בכוח. וכמובן יש לעשות גם את הפניה אליהם בדרך מכבדת – לא להאשים את כולם במעשי קבוצה קטנה, לדבר מתוך כבוד, להקשיב להם וכו'. אפילו אם יש לזה רק סיכוי קטן להשפיע – לא נוכל לפטור את עצמנו ממניעת שפיכות דמים זאת.

זכור רחמיך וכבוש כעסך וכלה חרב ורעה ומשחית ועוון ועבירה וכל מיני פורענויות ופגע רע כל קטטה ושנאת חינם מעלינו ומעל כל בני בריתך.