פינוי כיתת הקראוון מבית ספר אורות רש"י
פינוי כיתת הקראוון מבית ספר אורות רש"יצילום: ללא

פחות מחודש לפני פתיחת שנת הלימודים, עיריית נתניה פינתה הבוקר (ראשון) קראוון המשמש ככיתת לימוד מחצר תלמוד תורה ממ"ד "אורות רש"י" הנמצא בשכונת קריית נורדאו בעיר.

"פינוי זה בא על רקע ניסיונות של הציבור התורני לאומי בנתניה להקים מוסדות חינוך תורניים", אמר לערוץ 7 דניאל כלפון, יו"ר ועד הורים. "הציבור התורני סובל מהתנכלויות שונות מצד עיריית נתניה".

"פינוי זה בא על אף ישיבה שהייתה בין ההורים לבין מנהל החינוך שבה דרשנו להשוות זכויות ותנאים לילדינו", הוסיף.

נדב שמולביץ', הורה לתלמידים בבית הספר וחבר הגרעין התורני בנתניה, פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו ותקף את מרים פיירברג ראש העיר נתניה.

"על הפינוי הזה חתומה לפני כולם ראש העיר הגב' מרים פיירברג איכר, וביחד איתה חברי מועצת העיר שידעו על הפגיעה בבית הספר ובתלמידים אבל שתקו כדי לפגוע בגרעין", כתב.

בכוונת העירייה לספק לבית הספר קראוון חליפי, את הקראוון שמשמש כעת כמשרדי העמותה. גורם בגרעין התורני-חינוכי אמר לערוץ 7 כי הזזת כיתת הלימוד כך שתהיה במקום המבנה המשמש כמשרדי העמותה "עולה לעירייה כחמישים אלף ש"ח כשכל המטרה היא להתנכל לגרעין התורני בנתניה".

"ביקשו מהעריה להשאיר את הקראוון לחדרי ספח בגלל הצפיפות. יש כאן בשכונה 2 בתי ספר ענקיים בשכונה השייכים לחינוך הממלכתי, אחד מהם נסגר, אבל לתת את זה לבית הספר שלנו הם לא מסכימים. מי ניזוק? הילדים שצריכים שעות פרטניות ואין איפה לעשות להם", אמר הגורם.

"היינו נאמנים במאה אחוז למרים פיירברג, הצבענו לה בבחירות וגם למפלגה שלה, אבל כעת היא מתנכלת לנו", הוסיף אותו גורם.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "יש לדחות את הטענה על הסף. אחד משני המבנים היבילים אותו יש כוונה לפנות, לא שימש את בית הספר אלא את פעילות העמותה, שההסכם איתה צפוי לפוג בתחילת אוגוסט. לרשות בית הספר ימשיך לעמוד מבנה יביל, לאחר שיעבור התאמות. מכאן שמינהל החינוך אינו גורע מבית הספר שום כיתה ושום חלל, אשר שימשו את ביה"ס בעבר.

"יודגש כי ביה"ס אורות רש"י בנוי לשתי כיתות בשכבת גיל ובשל רצון בית הספר להתרחב, שלא על דעת משרד החינוך ומינהל החינוך העירוני - הציבה הנהלת בית הספר עובדה בפתיחת כיתות נוספות בבית הספר", לשון התגובה.