מרים פיירברג
מרים פיירברגPhoto by Nati Shohat/Flash90

תשעה רבנים מהציבור הדתי-לאומי בעיר נתניה הכריזו על הקמת "איגוד רבנים" ותקפו את עיריית נתניה בשל אפליה כלפי הציבור הציוני-דתי המתגורר בעיר.

הרבנים קראו למקבלי ההחלטות בעיר לחדול "מן הניסיון, הלא ראוי, לקבוע לציבור שלם מה טוב לו ומה מתאים לו".

במכתב ששלחו תשעה מרבני הציבור הדתי לאומי הם כתבו כי לאחר פעילות של כשלושה עשורים בהם הציבור הדתי בנתניה הקים מוסדות חינוך תורניים, "לצערנו, אנו עדים לדפוס פעולה שחוזר על עצמו פעם אחר פעם, על פיו מנסה העירייה להכשיל כל מהלך שכזה, תוך שימוש באמצעים שלא יכירם מקומנו. לאור התמשכות מצב זה, מתייצב ציבור הרבנים כנגד תופעה זו בדרישה ליחס מכבד ומוקיר כלפי ציבור יקר ונאמן וכלפי העומדים בראשו".

"אנו קוראים למקבלי ההחלטות בעירנו לחדול מן הניסיון, הלא ראוי, לקבוע לציבור שלם מה טוב לו ומה מתאים לו, מה ילמדו ואיך ילמדו ילדיו, איך ינהגו והיכן ילמדו התלמידים ועוד ועוד", הוסיפו.

"הדברים יצאו מכלל כל פרופורציה סבירה, ואינם קיימים כלפי ציבורים אחרים בעיר", אמרו. "אפשר וצריך לנהל שיח מכבד וקשוב לצרכים ולרחשי הלב של הציבור, מתוך אמון הדדי ומתוך רצון לבנות".

הרבנים החליטו להתאגד. "אנו הרבנים החלטנו להקים אגוד רבנים בנתניה אשר תפקידו יהיה, ב"ה, לקדם את העניינים התורניים לאומיים בעיר. כמו כן מתפקידו יהיה, לתת מענה של ערבות הדדית וחזית מאוחדת כנגד כל קושי אפשרי בדרך להקמת מוסדות חנוך תורניים לאומיים חדשים", כך הרבנים.

הרבנים החתומים על המכתב הם: הרב יהודה שלוש רב שכונות מזרח נתניה וראש ישיבת בית יוסף, הרב נתנאל יוסיפון ראש הגרעין החינוכי וישיבת ההסדר אורות נתניה, הרב דוד נקש רב קהילת וראש מוסדות עץ חיים, הרב נחום שיר, הרב הללל דוד טואיטו, הרב שלמה יפרח, הרב יורם אמגר, הרב אמנון פרומן והרב יוסף מייכור.

מוועד נציגי ההורים בגרעין התורני נמסר: "כבר למעלה משלושה שבועות שהתלמידים מפגינים מדי יום מול עיריית נתניה, אך ראש העיר מתעלמת מאיתנו התעלמות מוחלטת, כאילו אנחנו לא תושבים מן המניין".

"התאגדותם של הרבנים הציוניים בעיר, באחדות חסרת תקדים והתמיכה שלהם במאבק שלנו, הם צעד נוסף וחשוב בדרך לקבלת יחס שוויוני והולם לציבור התורני לאומי בנתניה", הוסיפו.

"אנו קוראים לכל הציבור התורני לאומי בנתניה להצטרף למאבק הזה ומודיעים לראש העיר מרים פיירברג כי אנו לא מקבלים את ההתעלמות שלה מאיתנו, היחס המפלה והמחפיר שלה כלפי הציבור התורני לאומי בנתניה לא יכול להימשך ואנחנו לא מתכוונים לשתוק ולא לוותר עד שנקבל מענה חינוכי ראוי והולם עפ"י השקפת עולמנו", כך נציגי ההורים.

צילום: עיריית נתניה
צילום: עיריית נתניה