בני גנץ במהלך הסיור במפקדת הקורונה
בני גנץ במהלך הסיור במפקדת הקורונהצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (שני) עם סגן הרמטכ"ל ואלוף פיקוד העורף במפקדת הקורונה המוקמת בפיקוד העורף.

הוא התייחס במהלך הביקור למצב בגבול הצפון. "לצד המלחמה של מערכת הביטחון בקורונה, אנו מתמודדים עם אתגרים בצפון, בדרום ובמקומות נוספים. הלילה, כמו באירוע הקודם, כוח צה"ל זיהה את המחבלים הגיב מיידית ומנע אירוע".

"שלא יהיו אי הבנות: בידי הכוחות ישנם כל האמצעים הדרושים להגן על התושבים, ולפגוע בכל מי שינסה להפר את ריבונות מדינת ישראל. כל פעולת טרור שתצא ממדינה ריבונית נגד ישראל - תיענה בזמן ובמקום הנכון", הוסיף גנץ.

הוא שיגר איום לעבר חיזבאללה ואמר, הדריכות המוגברת נמשכת ואני מחזק את כוחות צה"ל בהובלת מפקד פצ"ן אלוף אמיר ברעם שעומדים על המשמר. רק אויב שאין היגיון בראשו יעיז לבדוק את מידת מוכנותה של ישראל להגיב".

גנץ דיבר גם על חשיבות הפעילות הצבאית בהקשר לטיפול בקורונה. "אני נמצא כאן בפיקוד העורף יחד עם סגן הרמטכ"ל ועם אלוף פיקוד העורף, מאחורינו המפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה, היא מתרגלת השבוע והיא תתחיל לעבוד בשבוע הבא. מערכת הביטחון על כל הזרועות שלה, צה"ל ופיקוד העורף במיוחד, רתומים לכל מאמץ שמדינת ישראל צריכה על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה. צה"ל יודע לנצח משימות, ביחד עם האזרחים, ביחד עם פרופ' גמזו ומשרד הבריאות, אנחנו נוביל לקטיעת שרשרת ההדבקה באופן שנוכל לחזור לשגרת חיים בצל הקורונה. אין דרך אחרת, חייבים לעשות את זה ככה".