רחל עזריה
רחל עזריהצילום: דוברות

ארגון חיים וסביבה, ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל, יוצא בקריאה לציבור הרחב להשקיע את המענקים שקיבלו מהמדינה השבוע לרכישה בעסקים המקומיים.

ארגון חיים וסביבה אשר מאגד כ-130 ארגוני סביבה מכל רחבי המדינה, פועל במגוון תחומים ודרכי פעולה לקידום איכות הסביבה, לקידום מדיניות סביבתית בישראל, ולהגברת מעורבות הציבור בתהליכי קבלת החלטות הנוגעות לסביבתו.

בקריאתו לציבור מציין הארגון כי "רבים מאתנו מקבלים מענק גבוה יותר עכשיו מאשר בעלי העסקים עצמם שקיבלו ישירות מהממשלה. יש לנו עם מדהים שיידע לרכוש בכספי המענק מעסקים המקומיים כדי לתמוך בהם ולחזק אותם בתקופה קשה זו. קניה מקומית מגדילה את הכסף שנשאר בקהילה, עוזרת לעסקים המקומיים בשכונה ומקטינה זיהום אויר ובזבוז אנרגיה בשל שינוע סחורות"

"בעלי עסקים בקושי שורדים את התקופה הזו", אומרת רחל עזריה, יזמת חברתית, ח"כ לשעבר ויו"ר ארגון חיים וסביבה. "בעל בית קפה בשכונה סיפר לי בפשטות שאם הוא לא שורד, הוא ייאלץ לפטר עובדים, ישקע בחובות, וייקח לו שנים לצאת מזה. הוא רק צריך שניתן לו יד עכשיו כדי לעבור את התקופה הקשה, קניה מקומית למעשה מגדילה את הכסף שנשאר בקהילה, עוזרת לעסקים המקומיים בשכונה ומקטינה זיהום אויר ובזבוז אנרגיה בשל שינוע סחורות''.

"זה הזמן שלנו, הציבור, להירתם" מסכמת עזריה. "תקנו עוגה בבית הקפה השכונתי, לכו למספרה, לקוסמטיקאית, לחנות כלי כתיבה, או שתשלחו זר פרחים בחנות המקומית. אם אתם לא צריכים משהו עכשיו- קנו ואוצ'ר. העיקר שנהיה שם בשביל העסקים המקומיים ונשמור עליהם".