דני צ'רקסקי, אלון סלפק ואליק גורנשטיין
דני צ'רקסקי, אלון סלפק ואליק גורנשטייןצילום: יח"צ

הסטארטאפ הישראלי Kardome, המפתח טכנולוגיה לממשק קולי, חתם על הסכם שיתוף פעולה עם מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בתל-אביב, כדי לבחון את פתרון האודיו החכם של החברה לקראת תחילת עידן ההפעלה הקולית בתעשיית הרכב.

Kardome, שהוקמה ב-2019 על ידי היזמים הסדרתיים דני צ'רקסקי ואלון סלפק, מפתחת טכנולוגיה לשיפור יכולות ה"האזנה" של מכשירים אלקטרוניים לטובת שימוש בפקודות קוליות גם בסביבה רועשת וטבעית.

לדוגמא, נהגים שמנסים להכתיב למערכת הניווט שלהם כתובת באמצעות הקול, או לדבר בטלפון בזמן שהילדים מרעישים במושב האחורי, או כשהרדיו מופעל.

צוות Kardome יחד עם הצוות הטכני במעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א, יתאימו את יכולת הפרדת הקול והפחתת הרעש שפיתחה החברה לאתגרים הספציפיים בעולם הרכב.

הפיתוח ישתמש ביחידת מיקרופונים זעירה אחת ובאלגוריתמים מבוססי מיקום להפרדת מקורות אודיו שפיתחה Kardome, כדי לאפשר ממשק קולי רציף בין כל הנוסעים והרכב, כמו גם שיחות טלפון באיכות גבוהה, בסביבה טבעית ורועשת בחלל הרכב.

לדברי אליק גורנשטיין, מנהל תחום דאטה ו – AI במעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א: "הפתרונות הקיימים בשוק דורשים התקנה יקרה של מספר התקנים בכמה מקומות ברכב כדי לאפשר שמע באיכות גבוהה. אנו מקווים כי התקן אחד של מערך מיקרופונים והתוכנה של Kardome יוזילו משמעותית את הפתרון תוך שמירה על ביצועים מעולים".

דני צ'רקסקי, מנכ"ל Kardome: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בתל-אביב, ועל האפשרות לפתח טכנולוגיה פורצת דרך יחד עם מומחי החברה כאן בארץ. השליטה הקולית במכונות הוא אתגר מרכזי עבור כלל יצרני הרכב כיום. מימוש ממשק קולי יעיל ואמין יתרום רבות לשיפור חווית המשתמש ובטיחות הנהיגה."

ההסכם בין הצדדים נחתם לשנה, בתמיכת רשות החדשנות, כחלק מתכנית מעבדות החדשנות המופעלת ע"י מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א.