הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מאז נטש השר הרב רפי פרץ את ימינה לאנחות והצטרף לקואליציה - הוא לא הרבה לדבר.

ביום רביעי בדיוק לפני שבוע הוא נדבק בקורונה, ומאז שוהה בבידוד. גם הוא, כמו רבים, מספר משם על חישוב מסלול מחדש ומספר על שאיפתו לשוב ולשתף פעולה עם החברים בדימוס בנט, שקד וסמוטריץ'.

בראיון ל'ישראל היום' מתריע הרב פרץ מפני הפילוג בציונות הדתית. "הציונות הדתית לא תצליח להרים ראש אם נמשיך ללכת בצורה מקרטעת ובכמה ראשים. הייתי רוצה לחזור לשתף פעולה איתם יחד. לא נפרדתי בטריקת דלת, אני לא מרגיש שהם נפרדו ממני בתחושה של סגירת דלת, אני בטוח שהם מבינים שהיו לנו שיקולים שונים. צריך לשים את הדברים מאחור ולעשות הליך ארוך ומסודר. ללכת למִפְקָד, לפריימריז, למצוא את הדרך ולשלב כוחות ביחד. תמיד פגשתי בחבורה ערכית ואחראית, אני בטוח שהשיקולים יהיו ענייניים".

פרץ מאבחן ומעלה באותה נשימה הרהורי קלפיות שעד לא מזמן נשמעו ממפלגות אחרות. "הבחירות עדיין לא כאן. יש זמן לחשוב איך לחבר את כל הכוחות בציונות הדתית. הציבור רוצה את זה, אנחנו רוצים את זה. אף אחד מהשלושה - הימין החדש, האיחוד הלאומי והבית היהודי - לא יעבור אם נרוץ לבד".

לגבי הביקורת שהוטחה בו על כך שהפנה עורף לחבריו ונכנס לממשלה תמורת נזיד עדשים, מגיב פרץ בלי למצמץ, "להיות שר בממשלה, חבר ועדת שרים לחקיקה שמשפיעה על מהלך החקיקה ולהשתתף בקבינט בתקופה כזאת - אלו דברים בעלי השפעה עצומה".

באשר להצעת התפקידים בממשלה שהגיש הליכוד לימינה, הוא מגבה דווקא את מפלגת השלטון. "בליכוד אמרו שעם ששת המנדטים שהשגנו בבחירות, שלושה תפקידים גדולים זו דרישה שלא תואמת את המציאות. הסכמתי עם זה. זה היה נראה לי הוגן. וההצעה שקיבלנו נראתה לי הוגנת. זו לא פחיתות כבוד להיות שר ירושלים".

לשאלה על כך שיש שיטענו שבשל מיקומו במפה הפוליטית, מזרח העיר זוכה לכתף קרה מהממשלה, עונה הרב פרץ, "אנחנו משקיעים המון במזרח העיר. כי זו ריבונות. שהישראליות תהיה ברורה שם. אנחנו בונים להם בתי ספר, מכשירים מורים, עושים עבודה גדולה שם. המצב שם היום הוא במקרה הטוב בינוני. זה נכון שהם מרגישים יותר פלשתינים מישראלים, ואנחנו מנסים לשנות את זה. מי שיהיה עקשן יותר ויעבוד על זה יותר - יצליח יותר".

"אנחנו בעלי הבית בירושלים. לא אורחים. קיבלנו אותה מתנה מהקדוש ברוך הוא בזכות ולא בחסד. אנחנו דואגים לאוכלוסייה הערבית, אבל נקבע ריבונות בצורה ברורה. הרבה ערבים מבינים שטוב להם לחיות תחת מדינת ישראל. לא כולם רוצים לזרוק אותנו לים", מסכם הרב פרץ.