צבי גילה
צבי גילהצילום: ראובן חיון

הזמר והיוצר צבי גילה מוציא סינגל חדש, ''ממעמקים'', עם לחן קצבי ואנרגטי למזמור "שיר המעלות ממעמקים" בתהילים.

גילה, בן 38, נשוי ואב לשישה, גר בישוב מגרון בחבל בנימין. בשנתיים האחרונות הוא עבד על אלבום הבכורה "היינו כחולמים", הקליט וגם הופיע, ממש עד התפרצות הגל הראשון של הקורונה.

אלבום הבכורה ''היינו כחולמים'' כולל 12 שירים, את חלקם כתב צבי וחלקם מהמקורות. השירים סובבים על הציר של כיסופים לקרבת ה' וגאולה, מתוך מבט על החיים והתרבות. הסגנון המוזיקלי מגוון ואנרגטי, והלחנים משלבים מזרח ומערב.

לאחר שהתפרסם עם הסינגל "נעילת מסך" שיצא לפני כחצי שנה, מוציא עכשיו צבי גילה את השיר "ממעמקים" מתוך האלבום.

"דוד המלך קורא ממעמקים, הוא מתחנן אל ה'. אבל זו לא זעקה נואשת, זו קריאה שיש בה בטחון וקרבה", מסביר צבי. "דוד מקווה ומייחל, והוא חותם את המזמור באמירה הוודאית 'והוא יפדה את ישראל'. מהקריאה הזו במזמור נולד הלחן הזה שהוא דינמי ומדמה את העלייה וההתפתחות".

צבי חושף קצת מאחורי הקלעים של הפקת השיר: "האמת היא שלשיר 'ממעמקים' היתה גרסה שהוקלטה יחסית בתחילת העבודה על האלבום, אבל לא הייתי בטוח שזה בדיוק זה. עד שיום אחד, בחזרה של ההרכב לאחת ההופעות, בני שוורץ, המפיק של ההרכב, הגיע עם הברקה ששינתה את העיבוד המקורי. אחר כך בהופעות זה היה כל כך מוצלח שהבנתי שאני פשוט חייב להקליט את השיר מחדש. נכנסתי שוב לאולפן והפעם גם הבאנו את המתופף ישראל נחום שהוסיף את הזווית שלו, וזה מה שיצא".

כמו לאמנים רבים, גם לצבי גילה הקורונה שינתה את התכניות. "כמה ימים לפני ההגבלות הראשונות עוד הספקתי להופיע, ואז הכל נעצר. ברור שזה מאכזב אבל אני לוקח את הדברים בפרופורציות. יש אמנים ועובדי במה שנפגעו הרבה יותר ממני כי מטה לחמם נשבר, ואני כואב את כאבם. אני מקווה ומאמין שביום שאחרי הקורונה הקהל שמחכה לאמנים וליוצרים ידע לגמול להם על תקופה ארוכה של יובש. בסוף הקשר של הקהל והאמנים הוא הרבה מעבר ליחס של לקוח ונותן שירות, יש פה אהבה. הופעה מוצלחת היא חיבור טוב של האמן והקהל, זה משהו שהם עושים ביחד."

אז מה עושה מוזיקאי בתקופה כזו שאין הופעות?

"אני משתדל לנצל את הזמן והאנרגיות ליצירה. בעיצומו של הגל הראשון הוצאתי את השיר "פתחי לי" שחיברתי בהשפעת התקופה והקלטתי תחת המגבלות. בינתיים גם השתתפתי בהקלטות לפרויקט של אמן אחר, שזה תמיד מרענן ופותח את הראש. במקביל אני עובד על חומרים חדשים. יש למה לחכות..."

ממעמקים

מילים: תהילים ק"ל
לחן: צבי גילה
גיטרות, בס, קלידים, נשיפה: ראובן חיון
תופים: ישראל נחום
עיבוד: ראובן חיון ובני שוורץ
שירה: צבי גילה
הוקלט באולפני Oov
גרפיקה: סטודיו CIDER - ענת רטייזר