דגל לבנון
דגל לבנוןצילום: איסטוק

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הודיע כי דגל לבנון יאיר את בניין העירייה זאת בעקבות האסון שפקד את המדינה שבו נספו למעלה ממאה בני אדם.

"האנושיות קודמת לכל סכסוך, וליבנו עם העם הלבנוני בעקבות האסון הנורא שפקד אותו" כתב חולדאי בחשבון הטוויטר שלו.

דבריו של חולדאי עוררו סערה ברשתות החברתיות. השר לענייני ירושלים רפי פרץ תקף את חולדאי על ההחלטה, "אפשר וצריך לסייע הומניטרית לאזרחים שנפגעו בלבנון אך הנפת דגל מדינת אויב בלב ת"א זה בלבול מוסרי".

"לבנון אפשרה לחיזבאללה להתעצם ואף מאפשרת לפעילות טרור של איראן משטחה. לפני 15 שנים הנפנו דגל כתום. דגל של אוהבים שכואבים על גירוש מחבלי מולדת, את הדגל הזה לא ראיתי מונף על עיריית תל אביב".

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו יצא נגד היוזמה וכתב: "זה פשוט מטורף. לבנון היא מדינת אויב באופן רשמי. על פי החוק , זאת עבירה פלילית להניף דגל אויב!".

העיתונאי שמעון ריקלין כתב: "הנצרות מצווה לאהוב את אויביה. היהדות לא. ואם נראה לכם שזו סתם מחווה לא מזיקה אתם טועים. כי ברגע שהאנושיות קודמת לסכסוך. מסכנים את החיילים שלנו כדי לא לפגוע באוייב. וזו תפיסה לא מוסרית".

ח״כ איילת שקד (ימינה) הגיבה ״‏במדינה מתוקנת, הצבע הכתום היה צובע הערב את בניין עיריית תל אביב כתזכורת לגירוש מגוש קטיף. ‏במקום זה קיבלנו דגל של מדינת אויב. ‏עולם הפוך ראיתי״.

תיעוד: זירת הפיצוץ בביירותREUTERS