גרסת הלייב אקשן של מולאן
גרסת הלייב אקשן של מולאןבאדיבות פורום פילם

אחד הסרטים המדוברים של השנה, גרסת הלייב אקשן של מולאן, היה אמור לצאת כבר אי אז במרץ. הקורונה שינתה לאולפני דיסני את התכניות, והפצת הסרט נדחתה לקיץ.

התקווה הייתה שאחרי הגל הראשון בתי הקולנוע יחזרו לעבוד, אך התקווה הזו התבדתה וגם באולפני דיסני שמו לב לכך. אתמול הם הטילו פצצה בשוק הקולנוע והסטרימינג, והודיעו כי הסרט יוזרם ישירות לאפליקציית הסטרימינג דיסני+ החל מעוד חודש.

מולאן לא יהיה הסרט הראשון שמופץ באמצעות סטרימינג בעקבות הקורונה, אבל הוא כן יהיה הראשון שיעשה זאת בתשלום מיוחד. גם אם אתם מנויים לאפליקצית הסטרימינג, תיאלצו לשלם סכום די גבוה של שלושים דולר על מנת לצפות בסרט. מחיר של בערך שלושה כרטיסי קולנוע.

הסיבה למחיר הגבוה הוא העלות הגבוהה של הפקת הסרט שמוערכת במעל למאתיים מיליון דולר, והמשבר הכלכלי העולמי בכלל ושל עולם התרבות בפרט שלא פסח גם על אולפני דיסני.

דיסני מנסים להפוך את שוק הסטרימינג לרווחי יותר על ידי העלאת המחיר של הסרט. האם הדבר אכן יעבוד ונראה סרטים אחרים הולכים בעקבותיהם, כמו למשל tenet של כריסטופר נולאן, או שהמחיר הגבוה יבריח צופים ורק ימשיך את הפגיעה הכלכלית? כנראה שנדע רק עוד חודש, בארבעה בספטמבר.