אליעד שרגא
אליעד שרגאצילום: ערוץ 7

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מבקש לדחות את תשובת המדינה לעתירת התנועה לאיכות השלטון בנוגע להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות.

בג"ץ קבע כי על המדינה להשיב לעתירת התנועה עד מחר ועורכי הדין של התנועה לאיכות השלטון הוציאו היום הודעת תגובה לביץ המשפט המבקשת שלא לאפשר את הדחייה בתשובת המדינה, אלא לעמוד במועד שקבע בג"ץ לאור העובדה כי הנושא בשל לקבלת החלטה, נוסף על כך מדובר בפרשה הוגשו בה כתבי אישום בכפוף לשימוע, נחקרת 3.5 שנים.

גם משרד היועמ"ש עצמו עסק כבר בנושא בעתירות קודמות שהוגשו ונתן את תגובתו כבר 6 פעמים. כזכור, גם מבקר המדינה ביקש לבדוק את הנושא כבר לפני שנה וחצי והעביר את החומרים ליועץ המשפטי לממשלה.

התנועה לאיכות השלטון מעלה כי קיים "חשש להתיישנות לגבי כל העבירות שלא נחקרו בסוגיית הפלדות והמניות, לנוכח העובדה שבנובמבר תסתיים תקופת ההתיישנות".

בתנועה אומרים כי "יש חוסר תום לב בעמדת היועמ"ש שרוצה להכניס אותנו לתקופת התיישנות ולא לחקור את התיק"

יו"ר התנועה עו"ד אליעד שרגא אמר כי "הבקשה לדחות את תשובת המדינה למעשה מנסה לקבור את פרשת הצוללות וכלי השיט. היועץ מנסה לגלגל אותנו אל עבר תקופת ההתיישנות, כך שגם אם תתקבל ההחלטה בבית המשפט העליון שההחלטה שלו של היועץ שלא לפתוח בחקירה היא לא סבירה בצורה קיצונית, יוכל היועץ לטעון שישנה התיישנות שחלה על הפרשה הזו".

"זו החלטה שערורייתית ומקוממת. אני מקווה שבית המשפט ידחה את הבקשה הזו ולא יתן ליועמ"ש לחמוק מההחלטה שהייתה צריכה להתקבל לפתוח בחקירה בפרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות מדינת ישראל", הוסיף שרגא.

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי, אמר כי "בשלה העת לקבל החלטות בפרשה הזו, שהיא מהחמורות שידעה מדינת ישראל. החומרים מונחים בפני היועץ המשפטי לממשלה מזה למעלה מ-3 שנים, כאשר החומרים הנוגעים לפרשת המניות מוכרים לו היטב מזה שנה וחצי לפחות. לא ברורה טענת היועץ המשפטי לפיה דרוש לו זמן נוסף לגבש עמדה, ובייחוד כשאר אנו נמצאים במירוץ התיישנות שעומד לקראת סופו. אנו מקווים שבית המשפט יורה ליועץ המשפטי לממשלה להגיב לאלתר, ועל מנת שנוכל לשים סוף לפרשה מטלטלת זו".