מרים פיירברג
מרים פיירברגPhoto by Nati Shohat/Flash90

הפרד ומשול בעיריית נתניה? ראשת העיר מרים פיירברג העניקה אמש במפתיע אישור להפעלת בית ספר "שלהבות חב"ד" ומבנה רחב ידיים.

זאת, לאחר שבמשך שנים התנגדה בכל תוקף לפתיחה של בית הספר וניהלה מאבק עם תנועת חב"ד בנושא.

כזכור, רק לפני יומיים פרסמנו כאן ב'ערוץ 7' על כך שרבני הציונות הדתית בנתניה יצאו במודעות נגד ראשת העיר, על התערבות ומאבק על מוסדות החינוך של המגזר ועל רקע ניסיונות של הציבור התורני לאומי בנתניה להקים מוסדות חינוך תורניים בעיר.

גורמים בציבור הדתי בנתניה,אומרים היום כי מדובר במהלך קלאסי של 'הפרד ומשול'. "היא משתמשת בתנועת חב''ד בכדי לפגוע בציבור הדתי".

"פינוי זה בא על רקע ניסיונות של הציבור התורני לאומי בנתניה להקים מוסדות חינוך תורניים", אמר לערוץ 7 דניאל כלפון, יו"ר ועד הורים. "הציבור התורני סובל מהתנכלויות שונות מצד עיריית נתניה"

מוסדות חב"ד בנתניה מונים כיום אלפי תלמידים וחב"ד היום נחשבת לחסידות הגדולה בעיר, גדולה אף יותר מחסידות צאנז השוכנת בצפון העיר לצד מרכז הרפואי לניאדו.

שיאו של המאבק בין פיירברג לתנועת חב"ד היה על קיומו של בית הספר שלהבות חב"ד שנפתח בעיר ופונה לאוכלוסיה החילונית. בית הספר הפך תוך שנה לאבן שואבת לחילונים המחפשים חינוך עם מסורת וכבר מונה 140 תלמידים.

רשת שלהבות חב"ד בשונה ממוסדות חב"ד הקלאסיים נחשב כאחד המיזמים הכי יוקרתיים של חב"ד בישראל, עם שפה ייחודית ומיתוג שונה ומופנה לציבור חילוני המחפש את 'בית חב"ד כמו בחו"ל', הרבה אהבת ישראל, אפס שיפוטיות, ובלי ועדות קבלה.

המיזם של 'שלהבות' נחשב 'הבייבי' של ראש חב"ד בישראל הרב יוסף יצחק אהרונוב, מי שחתומים על שמו כל האירועים והמיזמים הגדולים של חב"ד והוא גם מי שעומד בראש רשת החינוך הארצית של חב"ד, מדובר אומנם במיזם צעיר בן שנתיים בסך הכל, אבל הוא מבחינת חב''ד המענה לתנועת ה'הדתה' ובעצם משקף לאן פניה של חב''ד ולאיזה קהלים החליטה לפרוץ

כיום ישנם עדיין רק שישה בתי ספר 'שלהבות' והם נחשבים עדיין פחות מעשרה אחוז מרשת חינוך חב"ד (לחב"ד יש כיום כ-90 בתי ספר יסודיים בישראל) אך מבחינת חב''ד ההשקעה בבתי ספר אלו הינה בראש סדר העדיפויות.

לא פלא אם כן שההחלטה של ראשת העיר נתניה פיירברג אמש עבור חב"ד היתה משמעותית ביותר. מעניין יהיה לדעת מתי יהיה תורה של הציונות הדתית.