Aftermath of Beirut explosion
Aftermath of Beirut explosionAZIZ TAHER/ REUTERS

ר', תושבת העיר ביירות המשמשת גם כפרשנית פוליטית, שיחזרה היום (רביעי) את הפיצוץ שאירע בנמל של בירת לבנון וגרם ליותר מ-135 הרוגים ו-5,000 פצועים.

בשיחה עם i24NEWS סיפרה ר׳ כי שהתה בעת הפיצוץ בדירתה, הממוקמת בקרבת הנמל. "הייתי קרובה, הבית שלי נמצא מרחק 2-5 דקות מאיזור הפיצוץ. הפיצוץ הראשון נשמע כמו ניסיון חיסול, כפי שהתרגלנו בלבנון, כפי שקורה כאן מידי פעם. הפיצוץ השני הרגיש כמו הפיצוץ של הירושימה, זה העיף את הזכוכיות בדירה שלנו, דברים התחילו להתפוצץ, הדירה כולה הייתה בבלאגן, לא ידענו אם נפצענו, אם אנחנו מתים, עפתי אל מחוץ לדירה שלי עם דלת במשקל 150 קילו, מצאתי את עצמי שוכבת במסדרון, לא ידעתי אם נפצעתי או לא, אנשים בדירה שלי צעקו, לקח לנו רגע להבין שאנחנו לא מתים. הבנו שקרה אירוע חמור ודרמטי, שביירות למעשה נהרסה".

"בשלב מסוים אתמול לקחתי את המכונית שלי ונהגתי ברחבי העיר, כי ברגעים כאלה אתה לא יכול לשבת בשקט. רק רציתי לצאת לראות את החברים, לנסוע למשרד שלי, לבדוק מה עם האנשים במשרד ובמהלך הנסיעה לא ראיתי הרבה גורמים רשמיים ברחובות, אלא ראינו אנשי חיזבאללה ואנשי צבא ברחוב במקום".

"אנשי הביטחון הרשמיים היו בודדים וזה עצוב מאד. זה נתן לנו תחושה של אובדן בנוסף", הוסיפה.

ר' נשאלה על התחושות בקרב הציבור הלבנוני כעת, יממה לאחר הפיצוץ. "התחושה ברחוב היא שחיזבאללה שמר על כלי הנשק וחומרי הנפץ האלה באיזור ציבורי ששייך לציבור הלבנוני ולמעשה ניכס אותו לעצמו. זה מה שאנשים חושבים. אנחנו אולי טועים אבל 99% מהציבור מאמין בזה".