יואב גלנט
יואב גלנטצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר החינוך, יואב גלנט, מודאג מההיערכות להתמודדות עם משבר קורונה במערכת החינוך לקראת החורף הקרוב

"לא יהיה ניתן לחלק את גני הילדים וכיתות א'-ב' לקפסולות בזמן מעשה. החלוקה דורשת לפחות חודשיים של הכנות, צריך לגייס אלפי מורים, להכפיל כיתות", אמר גלנט בראיון לעיתון 'ישראל היום'.

כזכור, התוכנית המקורית של משרד החינוך היתה למידה בקפסולות של עד 18 תלמידים גם בגני הילדים ובכיתות א'-ב'. אלא שמסמך של משרד הבריאות קבע כי אין צורך בקפסולות בקרב גילים אלו. אלא שהחורף שיגיע עלול להאיץ את התפשטות נגיף הקורונה במערכת החינוך, ואם ייקבע כי יש לחזור לקפסולות בכל הגילים, הדבר לא יהיה אפשרי.

הוא מספר על האופן שבו התקבלו ההחלטות. "את הדיונים שלנו אנחנו קיימנו עם כל הגורמים - בריאות, אוצר, ראשי ערים, ארגוני מורים ועוד. הצענו חלופה שהיא יותר מחמירה - ללמוד בחצאי כיתות מגיל הגן ועד כיתה ד', בכיתות של 18 תלמידים בכיתה. מבחינת גיוס המורים ואמצעים נוספים, זה הגיע לכדי עלות של כתשעה מיליארד שקלים. בסופו של עניין הודיע משרד הבריאות שבראייה שלו הדבר הנכון הוא להפעיל את מערכת החינוך כך שגילי הגן עד כיתה ב' ילמדו בכיתות שלמות, כתוצאה מכך שהתחלואה בגילים האלה היא יותר נמוכה".

לשאלה האם נלקחו בחשבון שיקולים כלכליים עונה השר גלנט, "אני לא יודע, אני לוקח את משרד הבריאות מאוד ברצינות. הדבר הזה הובא לידיעת הממשלה ואושר פה אחד על ידה. מאותו רגע אנחנו רצים על המתכונת הזאת".

כשנשאל גלנט מה יעשה אם בחורף תידרש לפצל גם גני ילדים וכיתות א'-ב' אמר, "אני הבהרתי לממשלה ומבהיר לכם, לא ניתן לחלק את הכיתות בזמן מעשה, חלוקה דורשת לפחות חודשיים של הכנות. כי צריך לגייס אלפי מורים, להכפיל כיתות וצריך לסדר מקומות".

לגבי האפשרות לעשות רוטציה ולהשאיר ילדים והורים בבית מסביר גלנט, "לא ניתן, לאחר שהנענו את המהלך, לחזור למצב שבו עוברים לחצאי כיתות במקום שלא הוכן לכך".