עורך חדשות החוץ של חדשות 13, נדב איל, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג והסביר על מצב התחלואה בקורונה בישראל.

לדבריו, "אנחנו רואים מחלוקת עניינית, אני לא מקבל את התפיסה לפיה ראש הממשלה מנסה לדחוף לסגר בגלל שיקולים פוליטיים, יש לנו כאן מחלוקת שנוגעת לשיעורי התחלואה. פתיחת השמיים היא בלוף".

איל התייחס למתווה לפתיחת השמיים, "הסיפור הזה של פתיחת השמיים זה בלופים על גבי בלופים. היום השמיים פתוחים לגמרי, אתם יכולים לצאת את הארץ אם אתם רוצים ואתם יכולים גם לחזור, יש רק בעיה אחת, אף מדינה לא רוצה להכניס אתכם. זה שהם רוצים מתווה לפתיחת השמיים זה טוב מאוד שיהיה מתווה לכשמדינות יסכימו להכניס ישראלים, כרגע הם מכניסות ישראלים שיש להם אזרחות זרה או תושבות במקום אחר ובכל מקרה כשאתם חוזרים לארץ אתם מחוייבים בבידוד של שבועיים. אז מחליטים את זה כי יש קבוצות לחץ כמו נמל התעופה ורשות שדות התעופה שרוצים שיהיה מתווה והם צודקים, אבל זה בלוף".

בהמשף המעיט איל גם בחשיבות ההקלות האחרות עליהם הכריז אתמול קבינט הקורונה, "לגביי ההקלות האחרות זה גם סוג של בלוף, אין מגבלות בסוף שבוע, כולנו יודעים את זה. הם הפרו את זה ברגל גסה. משרד הבריאות בעצמו אומר שאין שום טעם במגבלות האלה בחנויות זה לא עושה שום דבר והם המליצו להסיר את זה כבר לפני שבועיים, אבל המפלגות החרדיות רצו לדרוש בתמורה שיתאפשר להכניס יותר מעשרה לבתי הכנסת"

"בתוך כל הבלאגן הזה השורה התחתונה היא כזו, הגורמים המקצועיים אומרים 'תחכו לפני הסגר אולי תהיה ירידה משמעותית בתחלואה כי יש מקומות שבהם המגפה נבלמה'. ואילו ראש הממשלה והמל"ל אומרים, 'אם אנחנו נחכה אנחנו נצטרך לעשות את הסגר על תחילת ספטמבר ואז כל ספטמבר הלך לנו' וזאת מחלוקת עניינית", סיכם נדב איל.