אראל מרגלית
אראל מרגליתפלאש 90

יזם ההיטק יו"ר ומייסד קרן JVP אראל מרגלית פנה היום לנשיא צרפת עמנואל מקרון בשעה שעשה את דרכו לביקור באזור האסון בלבנון וביקש להעביר באמצעותו מסר להנהגת לבנון.

מרגלית אמר למקרון שההיטק והטכנולוגיה הישראלית תשמח לתת מיכולותיה לטיפול במשבר ההומינטרי שעובר על לבנון.

מדובר על סיוע טכנולוגי בגילוי ואיתור ניצולים, טיפול בתשתיות מים ומזון, הקמת בתי חולים שדה מתקדמים, ציוד רפואי והכנסת טכנולוגיית פודטק לטיפול במשבר המזון.

בדבריו לנשיא מקרון הדגיש מרגלית: "הנסיעה שלך ללבנון לאמוד את מימדי האסון ולהציע סיוע הומניטרי היא מעשה אנושי וסולידרי ראוי של מנהיג. אני מחזק אותך על כך. אתה מכיר את מדינת ישראל היטב, ובמיוחד את היכולות שלנו בתחום הרפואה, החילוץ והטכנולוגיה. ראית את היכולות האלה בתפקידיך בעולם העסקי כשעבדנו יחד וכיום בתפקידך הציבוריים. אבקש שתעביר את המסר להנהגת לבנון שמדינת ישראל השכנה רוצה לסייע ללבנון בשעתה הקשה ביותר. זו דרכנו. עד כה, נתקלנו בסירוב מוחלט. לך יש את הקשרים והיכולות לפרוץ את המחסום הזה, ולכן אני מעביר את הפניה הזו דרכך. מאחל לך נסיעה בטוחה ואשמח לעזור בכל מה שאוכל."

הנשיא מקרון השיב כי המסר של סיוע, עזרה וסולידריות מצמרת ההיטק מישראל חשוב ובכוונתו להעביר אותו הלאה להנהגת לבנון בעת ביקורו.

נשיא צרפת עמנואל מקרון מבקר היום בלבנון כמנהיג העולמי הראשון שמגיע למדינה מוכת האסון. מטרת הביקור בלבנון היא להביע סולידריות ולהציע סיוע לעם הלבנוני.

בין הנשיא מקרון לאראל מרגלית מערכת יחסים קרובה בעיקר סביב שיתופי פעולה בנושאי הייטק, יזמות וטכנולוגיות מתקדמות.

"מדינת ישראל הרשמית כבר הציעה ללבנון סיוע הומניטרי מידי לטיפול באסון," אמר מרגלית, "אך מעבר לסיוע ההומניטרי יש לנו יכולות כסטארט אפ ניישן לסייע ללבנון בעולמות הייטק בכלל והפודטק שמרכז העשייה שלו בגליל על גבול לבנון והרפואה הדיגיטלית בחיפה בפרט. ישראל נלחמה בטרור בלבנון במשך עשורים, אך אין לנו דבר נגד העם הלבנוני שנמצא בשעה קשה. אנחנו מוכנים להושיט את היד לבנייה מחדש ונשמח לסייע בין אם באופן פומבי או בצורה שקטה."